Közösen beszerzett gép aktiválása, üzemeltetése

Kérdés: Három társaság közösen vásárolt egy munkagépet (közösen tudják előteremteni a saját erőt, a kapacitást is csak együtt tudják kihasználni), amihez vissza nem térítendő támogatást is kapnak. A gépet, természetesen, csak az egyik társaság (legyen ez az "A" társaság) aktiválhatja, és számolhatja el annak a költségeit, de a másik két társaság ("B" és "C" társaság) is használja majd. Milyen könyvviteli megoldás lehetséges a leírtak elszámolásához? Alkalmazható-e ez esetben a közös üzemeltetésre vonatkozó előírás? Ha igen, milyen feltételekkel, hogyan lehet ezt dokumentálni?
Részlet a válaszából: […] ...szabályozott, egymás közötti adatszolgáltatással.A három társaság közötti együttműködési megállapodás alapján így megállapított adózás előtti eredmény a három társaság között a munkagép beszerzéséhez ténylegesen adott pénzügyi hozzájárulás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. március 19.

Előleg vagy teljesítés

Kérdés: A kft. tulajdonosa egy ingatlannak, amelyet úgy adott bérbe 2008 januárjától, hogy a használatbavételi engedéllyel nem rendelkezett. Az év második felében a használatbavételi engedély megérkezett. A bérbevevők székhelyként jelentették be a hivataloknak a fenti bérleményt 2008. januártól. Az ügyvéd úgy határozott, hogy a használatbavételi engedély megérkezéséig a bérbevevő előleget fizet a bérbeadónak, melyet a pénz megérkezésekor előlegszámla is igazol. Azt gondolom, hogy számviteli-adózási szempontból indifferens az a körülmény, hogy nincs használatbavételi engedély, tehát a teljesítés megvalósul e nélkül is. Szerintem az előleg elszámolása a fenti esetben nem jogos.
Részlet a válaszából: […] A kft. a bérlők számára az ingatlant bérbe adta, a bérlőkazt használatba vették, így a bérbeadó és a bérbevevők közöttszolgáltatásnyújtás – teljesítés – valósul meg. Ez független attól, hogy abérbeadónak az ingatlanra vonatkozóan nincs használatbavételi engedélye...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 20.
Kapcsolódó címkék: