Bérbeadáshoz kapcsolódó költségek számlázása

Kérdés: A társaság üzlethelyiséget bérel. Az üzlethelyiség egy részét mi is bérbeadjuk, illetve az ott felmerült egyéb költségeket (telefondíj, írószer, tisztítószer, bér+járulékai stb.) továbbszámlázzuk. A számlán a bérleti díj egy soron, a továbbszámlázott egyéb költségek – mint üzemeltetési költség – szintén egy soron szerepel. Mi a helyes könyvelés ez esetben? Helyesen számlázunk-e? Az áfát hogyan kell felszámítani? Közvetített szolgáltatás lehet-e?
Részlet a válaszából: […] ...társaságnak kellaz 5. számlaosztály számláin elszámolni, mint igénybe vett szolgáltatásköltségeit, anyagköltséget, bérköltséget, bérjárulékot, és a számlázott, abérlő által elfogadott, elismert összeget pedig árbevételként kell kimutatni.Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. augusztus 31.
Kapcsolódó címkék:  

Önköltségszámítás az eladási árból visszaszámítással

Kérdés: Az Szt. ad arra lehetőséget, hogy az egyszerűsített éves beszámolót készítő a saját termelésű készlet értékét a még várhatóan felmerülő költségekkel és a kalkulált haszonnal csökkentett eladási áron is meghatározhatja. Ennek a módszerére kérnék javaslatot, mivel a szakirodalomban még ezzel nem találkoztam.
Részlet a válaszából: […] ...– külön-külön főkönyvi számlán könyvelni kell az anyagköltséget, a bérköltséget, a személyi jellegű egyéb kifizetéseket, a bérjárulékokat, valamint az értékesítés nettó árbevételét. A kalkulált haszon meghatározásához azonban ez még nem elegendő....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. július 22.
Kapcsolódó címke: