Adminisztrációs hibából eredő leltáreltérések

Kérdés: Könyvelésünk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy 2010-2011. években az adminisztrációs hibából eredő leltárhiányokat egyéb ráfordításként, az adminisztrációs hibából eredő leltártöbbleteket pedig rendkívüli bevételként számoltuk el. Milyen módon lehet az elmúlt időszakokat a könyvelésben helyesbíteni? Szükséges-e az ismételt közzététel? Be kell állítani a beszámoló középső oszlopába? Egyáltalán kell-e könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...egyenlegében nulla, az eredménykimutatás középső oszlopában negatív előjelű tétel kerül az egyéb ráfordítás, illetve a rendkívüli bevétel sorba, és ezen két sor különbözete az anyagköltség sorba.)A hibakorrekció végrehajtása eredményeként az adózás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 7.
Kapcsolódó címke:

Készlethiány és -többlet elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni az év végi leltározás során az anyagkészletnél megállapított leltárhiányt, leltártöbbletet? A hiánytöbblet oka feltehetően elszámolási hibából ered, mivel például a beszerzés kilogrammban, a felhasználás darabos mennyiségben történik.
Részlet a válaszából: […] ...a készletcsökkenést (felhasználást) nem vagynem a valós helyzetnek megfelelően bizonylatolták, vagy a raktárba visszavittanyagot nem bevételezték stb. Amennyiben az eltérések vizsgálata során ilyen éshasonló hiányosságokat állapítanak meg, akkor a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 30.
Kapcsolódó címkék: