Kilépett munkavállaló le nem adott munkaruhája

Kérdés: Cégünk étkeztetéssel foglalkozik. A konyhára belépett munkavállalók munkaruhát kapnak, amelynek a kihordási ideje 12 hónap. A munkaruhát készletre vesszük, majd a raktárból történő kiadáskor költségként számoljuk el. Ha a munkavállaló hamarabb kilép, mint ahogyan a kihordási idő lejár, a cégnek a hátramaradó időre jutó munkaruhaköltséggel meg kell-e terhelnie a munkavállalót? Mi a teendő abban az esetben, ha a munkavállalónak annyi tartozása van, hogy a munkaruha-tartozást tőle már nem lehet levonni? Kérem a könyvelési tételeket is!
Részlet a válaszából: […] ...összeg (T 361 – K 963). (Ezutóbbit azonban csak akkor lehet könyvelni, ha a levonás, illetve a pénzügyirendezés legkésőbb a mérlegfordulónapot követően, a mérlegkészítés időpontjáigmegtörtént.) Amennyiben a munkavállaló a levonáshoz nem járul írásban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. január 8.
Kapcsolódó címke:

A kettős könyvvitelre való áttérés szabályai

Kérdés: Melyek az egyszeres könyvvitelről a kettős könyvvitelre való áttérés számviteli szabályai az új Szt. hatálya alá tartozó vállalkozásoknál?
Részlet a válaszából: […] ...– alátámasztott egyszerűsített beszámolót (egyszerűsített mérleget és eredménylevezetést) készít 2001. december 31-i mérlegfordulónappal, amelyet a taggyűlés elfogad.1. Az egyszerűsített mérleg alapján el kell készíteni az egyszerűsített éves...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 17.