Visszaküldött hibás termék helyett új termék

Kérdés:

Társaságunk Kínából importál árucikkeket, amiket hazai kiskereskedelmi áruházláncoknak értékesít. Gyakran előfordul, hogy a végső felhasználó (aki az áruházban megvette a termékünket) nem az áruháznak juttatja vissza a meghibásodott terméket, hanem közvetlenül nekünk (mivel mi üzletpolitikai célból 6 hónapnál hosszabb garanciát adunk a 10.000 Ft alatti termékekre is). Ilyenkor a meghibásodott termék helyett új terméket adunk/küldünk a végső felhasználónak.
1. Hogyan kell bizonylatolni a végső felhasználó által visszaküldött hibás, illetve a neki küldött új terméket? Az új termékről kell-e számlát kiállítani?
2. Hogyan és hova kell könyvelni a végső felhasználó által visszaküldött hibás, illetve a neki küldött új terméket?

Részlet a válaszából: […] ...és így az eredményre gyakorolt hatás nulla;– de van egy pluszfeladat, a visszavett hibás terméket az értékesíthetőség (esetleges javítás után) szempontjából minősíteni kell, és a minősítésnek megfelelően értékvesztést kell elszámolni, vagy mint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. április 11.
Kapcsolódó címke:

Anyagköltség tartalmáról részletesen

Kérdés: Azt, hogy mit kell anyagköltségként kimutatni, illetve mivel kell az anyagköltséget csökkenteni, tömören az Szt. 78. §-ának (2) bekezdése tartalmazza. Kérem, hogy az anyagköltségre vonatkozó ismereteket részletesebben mutassák be annak érdekében, hogy az eddig alkalmazottak helyességéről vagy helytelen voltáról meggyőződhessünk!
Részlet a válaszából: […] ...az igénybe vett szolgáltatás).Az 514. Egyéb anyagköltség számlán kell anyagköltségként elszámolni:– az eszközök karbantartásához, javításához beszerzett, vásárolt alkatrészek és tartalék alkatrészek beszerzési (bekerülési) értékét, azok felhasználásakor;–...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 9.
Kapcsolódó címke: