Szállodai díj számlázása

Kérdés: A szállodában gyakorlat, hogy a foglalást követően előre elkérik a teljes díjat, és erről előlegszámlát állítanak ki, a vendég távozásakor pedig kiállítják a végszámlát. Ez dupla adminisztrációt jelent. Mivel a végszámla és az előlegszámla összege jellemzően azonos, gyakran előfordul, hogy nem készül végszámla. A hiba többletmunkával korrigálható. A Számviteli Levelek 325. számában megjelent 6657. kérdésre adott válaszuk alapján felmerült a kérdés, a webáruház-számlázáshoz hasonlóan nem lehetne a szállodáknál is kihagyni az előlegszámlát? Ha akár hónapokra, akár egy évre előre is ki lehet számlázni a bérleti díjat, miért nem lehetne néhány nappal, esetleg néhány héttel előre kiszámlázni a szállodai díjat is? Megoldást jelenthetne az is, ha nem előleget kérnének, hanem arra kérnék a vevőt, hogy szíveskedjen a szállodai díjat előre átutalni?
Részlet a válaszából: […] ...hogy előre. A folyamatos szolgáltatásnyújtás esetében a szerződésben rögzítendő, hogy milyen időszakonként történik a számla kiállítása, de nem előre (mert akkor előleg), legkorábban a szolgáltatásnyújtás első napjával, legkésőbb a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. augusztus 17.

Év végi vevőszámla könyvelése

Kérdés: A vevőszámla kelte 2012. január, teljesítés időpontja 2011. december, fizetési határidő 2012. január. Helyes-e, ha vevőszámlaként 2012-ben könyveljük, és a bevételt aktív időbeli elhatárolásként számoljuk el 2011-re? Szíveskedjenek példán levezetni a vevőkövetelés, a szállítói tartozás könyvelését olyan esetekben, amelyek két évet érintenek, és olyan példát is, amikor folyamatos teljesítésről van szó.
Részlet a válaszából: […] ...számolja el!) számla alapján kellbeszerzésként könyvelni a szállítóval, a szolgáltatóval szemben, akkor is, ha aszámla 2012-ben került kiállításra, sőt akkor is, ha a számla nem érkezett meg,de a szerződés szerinti teljesítés megtörtént. Ez utóbbi esetben – az Szt....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. augusztus 16.
Kapcsolódó címke: