Promóciós célra megrendelt termékek

Kérdés: A társaság fényforrások, lámpatestek forgalmazásával foglalkozik. Az anyavállalat az új termék bemutatása céljából a promóciós célra megrendelt termékeket számlázza leányvállalata felé. A magyar társaság az így behozott termékeket marketingcélból juttatja el üzleti partnereihez. Az egyedi értékük alapján az 5000 forintot nem meghaladó termékekért ellenértéket nem számít fel. Tekinthetők-e az üzleti partnerek részére átadott termékek árumintának 2010 előtt, illetve 2010-től? Milyen bizonylatot kell kiállítani a termékmintát átvevő üzleti partner felé?
Részlet a válaszából: […] ...anyavállalat által számlázott promóciós célra megrendelttermékeket a leányvállalatnál beszerzésként kell elszámolni, és vásároltkészletként készletre kell venni. Amikor a magyar társaság ezeket a termékeketeljuttatja üzleti partnereihez ingyenesen, akkor kell azokat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 15.
Kapcsolódó címkék:  

Szt. 2005. évi változásai II.

Kérdés: A Számviteli Levelek 96. számában az 1959. kérdésre adott válaszban olvastam, hogy az Szt. 2005. évi változásai között vannak olyan változások is, amelyek az esetenként vitatott kérésekre adnak pontosító, kiegészítő rendelkezést. Melyek ezek?
Részlet a válaszából: […] ...kiegészítése [116. § (1), (3)-(5) bekezdése].A módosított előírás mellett csak akkor nem kötelező azanyavállalatnak (amely maga is leányvállalat) öszszevont (konszolidált) évesbeszámolót készítenie, ha – a fölérendelt anyavállalat 100...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 3.
Kapcsolódó címke: