Promóciós célra megrendelt termékek

Kérdés: A társaság fényforrások, lámpatestek forgalmazásával foglalkozik. Az anyavállalat az új termék bemutatása céljából a promóciós célra megrendelt termékeket számlázza leányvállalata felé. A magyar társaság az így behozott termékeket marketingcélból juttatja el üzleti partnereihez. Az egyedi értékük alapján az 5000 forintot nem meghaladó termékekért ellenértéket nem számít fel. Tekinthetők-e az üzleti partnerek részére átadott termékek árumintának 2010 előtt, illetve 2010-től? Milyen bizonylatot kell kiállítani a termékmintát átvevő üzleti partner felé?
Részlet a válaszából: […] ...között -, hogy milyen célból történika térítés nélküli átadás, továbbá a termék áfa nélküli, illetve áfát is magábanfoglaló piaci értékét, valamint természetesen az átadó/átvevő aláírását is.Annak eldöntéséhez, hogy a térítés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 15.
Kapcsolódó címkék:  

Szt. 2005. évi változásai II.

Kérdés: A Számviteli Levelek 96. számában az 1959. kérdésre adott válaszban olvastam, hogy az Szt. 2005. évi változásai között vannak olyan változások is, amelyek az esetenként vitatott kérésekre adnak pontosító, kiegészítő rendelkezést. Melyek ezek?
Részlet a válaszából: […] ...hasznokra vonatkozóvárakozásokat befolyásoló körülmények változása következtében – tartósan ésjelentősen meghaladja annak piaci értékét (a várható megtérülésként meghatározottösszeget), akkor terven felüli értékcsökkenést kell elszámolni [53....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 3.
Kapcsolódó címke: