Marketingakció árengedménye

Kérdés: Az áramszolgáltató vállalkozás a fogyasztás növelése érdekében 2006. október 1-jétől 2007. április 30-ig meghirdetett marketingakciója keretében lehetővé tette azok számára, akik elektromos sütő-, főző-, fűtőberendezést vásároltak, hogy a névre szóló számla végösszegének 10 százalékát az aktuális havi áramdíjszámla fizetendő összegéből levonják. Hogyan kell elszámolni az áramszolgáltatónál az árbevételt és áfát tartalmazó követelés összegéből a 10 százaléknak megfelelő, pénzügyileg már rendezettnek tekintendő összeget? Kell-e, lehet-e a jövőbeni várható összegre céltartalékot képezni? Milyen adóvonzata van, lehet az akciónak?
Részlet a válaszából: […] ...akcióban érintett fogyasztó a Tao-tv. hatálya alá tartozószervezet, társaság, akkor valójában két lehetőség mutatkozik a különbözetszámviteli rendezésére. Az egyik az, hogy az áramszolgáltató a fogyasztó nevéreszóló számlával alátámasztott elektromos főző-...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.
Kapcsolódó címke:

Engedmény összege a skontónál

Kérdés: A skontó elszámolásához kapcsolódóan: ha az engedmény összege a jegybanki kamattal számítottnál magasabb, akkor mi a teendő?
Részlet a válaszából: […] ...határidőn belüli fizetés árengedménye (skontó) elszámolásával a Számviteli Levelek 1. számában a 10. kérdésre adott válaszban foglalkoztunk. Utaltunk arra, az eredmény átadás-átvétel kiszűrése érdekében a törvény korlátozza az ilyen címen elszámolható...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 17.
Kapcsolódó címkék: