Promóciós célra megrendelt termékek

Kérdés: A társaság fényforrások, lámpatestek forgalmazásával foglalkozik. Az anyavállalat az új termék bemutatása céljából a promóciós célra megrendelt termékeket számlázza leányvállalata felé. A magyar társaság az így behozott termékeket marketingcélból juttatja el üzleti partnereihez. Az egyedi értékük alapján az 5000 forintot nem meghaladó termékekért ellenértéket nem számít fel. Tekinthetők-e az üzleti partnerek részére átadott termékek árumintának 2010 előtt, illetve 2010-től? Milyen bizonylatot kell kiállítani a termékmintát átvevő üzleti partner felé?
Részlet a válaszából: […] ...akkor térítés nélküli átadás/átvétel,amelynek ráfordításként elszámolt összegével 2010. évet megelőzően az átadónála társasági adó alapját növelni, az átvevőnél csökkenteni kellett. 2010-től -főszabályként – sem az átadónál, sem az átvevőnél...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 15.
Kapcsolódó címkék:  

Jelképes értéken számlázott juttatások

Kérdés: Olvastam egy cikket, amelyben azt írták, hogy a vállalati rendezvényeken, konferenciákon fogyasztott ételek, italok, kávé esetében, ha a résztvevők minimális összegű (akár 1 forint) térítést fizetnek érte és bizonylatot kapnak, már nem minősül reprezentációnak. Valós ez az információ?
Részlet a válaszából: […] ...juttatásra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. Ez azt jelenti, hogy – ha a juttatás nem minősül reprezentációnak – a társasági adó alapját akkor nem kell növelni. Ha az megfelel a Tao-tv. 3. számú melléklete B) fejezet 3. pontjában foglaltaknak, azaz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 3.
Kapcsolódó címkék: