Bérelt ingatlanon végzett felújítás

Kérdés: Cégünk bérel egy telephelyet. Ezen a telephelyen irodák, szociális helyiségek, műhelyek vannak, amelyet cégünk felújít. A felújítás költségeit hogyan kell a könyvekben nyilvántartani? Áfatartalma levonható?
Részlet a válaszából: […] ...vezetni a 123. számla alszámláira, mint bérbe vett ingatlanon végzett és aktivált felújítást (T 123 – K 162). Az aktivált felújítás terv szerinti értékcsökkenését a várható hasznos élettartam függvényében kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. november 21.
Kapcsolódó címkék:  

Részben használatba vett irodaház aktiválása

Kérdés: Társaságunk kb. 5,5 milliárd forint értékben felújít egy irodaházat. Az irodaház első emeletére már megkaptuk a rész-használatbavételi engedélyt, ami jogerőre emelkedett. Az irodaház egy épület. A számlákból nem különíthető el pl. az első emelet értéke, a hitelkamatok sem bonthatók meg. Mi a teendő ilyenkor, ha a már használatba vehető rész ki van adva, és bérleti díjat fizetnek? Mi legyen az aktiválás dátuma? Aktiválható-e egyáltalán?
Részlet a válaszából: […] ...tevékenységről van szó. Ezesetben az irodaház korábban már használatbavételre került, és így eredetibekerülési értéke alapján terv szerinti értékcsökkenést kell elszámolni. AzSzt. szerint nem lehet a terv szerinti értékcsökkenés elszámolását – azért,mert...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 8.
Kapcsolódó címke: