Márkanév alapítása

Kérdés: Egy részvénytársaság új termékcsaládot alakított ki. Ezek forgalmazása új márkanév alatt valósulhat meg. A márkanév megalapozása és piaci bevezetése – önálló projekt keretében – olyan jelentős extraköltségekkel jár, amelyek várhatóan a termékcsalád több évre tervezett forgalmában térülnek meg. Van-e arra lehetőség, hogy ezeket az extraköltségeket a társaság ne a felmerülés évében számolja el eredménye terhére? Ha igen, milyen dokumentációval kell az elhatárolást alátámasztani?
Részlet a válaszából: […] ...jelentős átszervezésével, átalakításával valósul meg. Az ezzel kapcsolatosan, jellemzően a technológiai folyamatok sorrendjének megváltoztatása, a célszerűbb munkavégzés feltételeinek kialakítása, a tevékenység körülményeiben alkalmazott változások...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. január 9.
Kapcsolódó címkék:  

Átszervezés költségeinek elszámolása

Kérdés: A cég új telephelyen – változatlan tevékenységre – új üzemet épített. A régi üzemet felszámolták, a berendezéseket részben értékesítik, részben selejtezik, részben az új üzemben ismételten felszerelik. Hogyan kell elszámolni az üzem felszámolásával, az eszközök bontásával és felszerelésével kapcsolatos költségeket?
Részlet a válaszából: […] Az új Szt. 25. §-ának (3) bekezdése tartalmazza az alapítás-átszervezés aktivált értékének tartalmi meghatározását. Ebből következően alapítás-átszervezés a vállalkozási tevékenység jelentős bővítésével, átalakításával, átszervezésével kapcsolatos –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 17.
Kapcsolódó címkék: