Ügyvédi iroda megszűnése

Kérdés: Ha egy ügyvédi iroda be akar zárni (megszűnni), akkor elhatároz – mint egy végelszámolásnál – egy megszűnési dátumot, tevékenységet lezáró mérleget, és bevallásokat készít? Ebben hogyan kell szerepeltetni a kifizetett osztalék adóját? Ha a tárgyi eszközeit értékesíti, lesz fizetendő áfája, ezt hogyan kell kimutatni? Ezt követően dönt a végleges megszűnésről. Ezzel az időponttal is el kell készíteni a beszámolót, és be kell adni a bevallásokat? Mi lesz az utolsó havi bér adójával, ha nyereséges lesz, a kivett osztalékkal?
Részlet a válaszából: […] ...kell elkészíteni és benyújtani.A végelszámolást lezáró számviteli beszámoló adatainak a felhasználásával kell elkészíteni a vagyonfelosztási javaslatot, amelyben a kötelezettségekhez kell rendelni az eszközöket. A rendelkezésre álló eszközök és az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 18.

Adófizetési kötelezettségek a végelszámoláskor

Kérdés: Milyen adókötelezettsége keletkezik a tagoknak és a társaságnak, ha a társaság végelszámolással megszűnik?
Részlet a válaszából: […] ...beszámolóban kimutatott eredmény felosztása után végelszámolási zárómérleget (záró egyszerűsített mérleget), zárójelentést és vagyonfelosztási javaslatot kell készíteni. A végelszámolási zárómérleg (záró egyszerűsített mérleg) alapján az adóhatósággal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. november 7.
Kapcsolódó címke: