Közös üzemeltetés költségeinek megosztása épület esetén

Kérdés: Társaságunk az irodaház egyik tulajdonosa. Az irodaház mint épület karbantartásával, felújításnak nem minősülő nagyjavításával kapcsolatosan felmerülő költségeket az egyes tulajdonosok között hogyan indokolt megosztani? Az üzemeltető miként köteles elszámolni? A közös üzemeltetés költségeit számlázni kell, vagy egyéb módon is átterhelhető? A közös üzemeltetés költségeit csökkentő tételként számításba vehető-e pl. a közös helyiség bérbeadásából származó bevétel, illetve beszámítható-e?
Részlet a válaszából: […] ...bevétele van, amelyet elkülönített árbevételszámlán mutat ki, és amelyet a közös üzemeltetésben részt vevők között ugyanazon vetítési alap arányában osztanak fel, mint a közös üzemeltetés költségeit, a közös üzemeltetésben részt vevőkre jutó közös.....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. január 14.
Kapcsolódó címke:

Társasházi közös költség, felújítási hányad elszámolása

Kérdés: Egyesületünk ingatlantulajdonnal rendelkezik egy társasházban. Milyen bizonylatot köteles kiállítani a társasház, amely alapján az egyesület elszámolhatja a közös költséget és a felújítási alapba történő befizetést?
Részlet a válaszából: […] ...Ezért nevezzük azokat közösköltségnek. A közös költségnek a tulajdonosok közötti felosztása jellemzőenelőre meghatározott vetítési alap segítségével történik.A társasháznak minden évben költségvetést kell készítenie avárhatóan felmerülő közös......[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. március 22.
Kapcsolódó címkék: