Reklámszolgáltatás vagy közös üzemeltetés


Országos hálózattal rendelkező üzletlánc a beszállító nagykereskedelmi cégekkel kötött szerződésben fix összegű reklámköltség-hozzájárulást kér, amit időszakonként számláz. Ezzel finanszírozza az üzletlánc időszakonként megjelenő szórólapjait, amelyeken a beszállító neve nincs feltüntetve. Az üzletlánc beszállítóinak reklámszolgáltatást végez? Vagy közös üzemeltetésről van szó? Esetleg nem számlázott engedményről?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2004. április 29-én (82. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1686

[…] egyik legfontosabb követelménynek, mivel nem tartalmazza a szerződésnek megfelelően a gazdasági művelet tartalmának leírását (megjelölését), a gazdasági művelet okozta változások mennyiségi, minőségi és értékbeni adatait. A szolgáltatások számlázásával szemben is alapvető követelmény, hogy a számlázott szolgáltatás (reklámszolgáltatás) azonosítható, a szolgáltatásnyújtás megtörténte pedig utólag is ellenőrizhető legyen. A reklámköltség-hozzájárulás nem minősíthető a közös üzemeltetés költségének sem. A közös üzemeltetés során – a számviteli előírások alapján – az üzemeltető biztosítja a tárgyi eszköz (például az irodaház, de lehet az üzemeltető könyveiben szereplő reklámeszköz is) rendszeres használatát az üzemeltetésben részt vevőknek, akik azt ténylegesen használják is. Így a közös üzemeltetés költségeinek előre meghatározott módon történő közös viseléséről van szó, amelyet a közös költségeknek a közös üzemeltetésben részt vevőkre való átterhelése-átvétele során csökkenthet a közös üzemeltetéshez kapcsolódóan realizált esetleges bevétel. A közös üzemeltetés költségei átterhelésének bizonylata a közös üzemeltetés ténylegesen felmerült költségeiről készült elszámolás, azt számlázni nem kell, mert nem […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.