Rendeltetésszerű használatbavétel


Az 5388. kérdésre adott válaszhoz kapcsolódóan kérdezem, hogy ha a rendeltetésszerű használatbavétel perdöntő, akkor mi tekintendő annak? Mi van akkor, ha olyan változásokat hajtunk végre a már meglévő használatbavételi engedéllyel rendelkező ingatlanon, ami nem engedélyköteles? A használatbavételt követően felmerült költségeket el kell határolni, és a bérleti időszak alatt arányosan kell felszabadítani?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2012. november 22-én (276. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5657

[…] alkalmas, a próbaüzemeltetés sikeresen befejeződött,– a szükséges jogi, hatósági engedélyek (használatbavételi, érintésvédelmi, munkavédelmi, forgalmi engedély stb.) megvannak.A feltételek teljesülését dokumentálni kell. Ha a feltételek bármelyike hiányzik, az adott tárgyi eszközt rendeltetésszerűen nem lehet használatba venni, üzembe helyezni. A rendeltetésszerű használatbavétel feltétele ingatlanok esetében a használatbavételi engedély.De ez csak az egyik feltétel. Követelmény az is, hogy a rendeltetésszerű használathoz szükséges műszaki feltételek is teljesüljenek. Használtan történő beszerzés, illetve a bérbevételhez kapcsolódóan elvégzendő munkák között számos olyan munka lehet, ami nem építési engedélyhez kötött (például festés-mázolás, burkolatcsere stb.), de elvégzendő, mert e nélkül az ingatlan rendeltetésszerűen nem használható. Ha használtan vásárolt, illetve bérbe vett ingatlan ezen javítási munkák elvégzése nélkül is használatba vehető, az például iroda vagy raktár, vagy öltöző-fürdő céljaira ténylegesen használható (és ilyen célra ténylegesen használják is), akkor a javítási, karbantartási költségeket az eredmény terhére kell – a felmerülés üzleti évében – elszámolni. […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.