Ajándékutalvány értékesítő partnerek részére
Kérdés
A biztosítási termékek értékesítésében részt vevő partnerek részére versenyt írnánk ki. Háromféle ösztönzőprogramban gondolkozunk: meghatározott darabszámú szerződés értékesítése után ajándékutalvány és minden további értékesítés után plusz-ajándékutalvány. Minden eladott biztosítás után pontot írnánk jóvá, és ezeket a pontokat e-katalógusból történő termékválasztással weboldalon keresztül lehetne levásárolni, meghatározott időtartam alatt a legtöbbet értékesítőnek valamilyen pluszajándék jár. Milyen adóvonzatokkal kellene számolnunk? Lehetséges-e az első és a harmadik megoldás esetében üzleti ajándékként elszámolni?
Megjelent a Számviteli Levelekben 2012. december 13-án (277. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5669
[…] függvényében, hogy hány biztosítási terméket értékesítenek (többet vagy kevesebbet). Ez igaz az első és a harmadik ösztönzőprogramra is. Valójában prémium helyett ajándékutalvány!Ha nem üzleti ajándék, akkor mi? Az Szja-tv. 4. §-ának (2) bekezdése alapján a magánszemély bevétele a magánszemély által bármely jogcímen és bármely formában mástól megszerzett vagyoni érték, ideértve a kereskedelmi utalványt is. Ez esetben a bevétel az az összeg, amely értékben az ajándékutalvány termékre, szolgáltatásra cserélhető, illetőleg kötelezettség csökkentésére felhasználható.Az ajándékutalvány értéke a magánszemély egyéb jövedelmének minősül, amely érték után a magánszemélyt 27 százalék egészségügyi hozzájárulás és 16 százalék személyi jövedelemadó terheli. Az ajándékutalvány – áfát is magában foglaló – értékének megfelelő összeget a személyi jellegű egyéb kifizetések között kell elszámolni. Az értékesítésben részt vevő partnertől a juttatónak kell az általa megállapított egészségügyi hozzájárulást és személyi jövedelemadót beszednie, bevallania és befizetnie. Természetesen az ajándékutalványt juttató […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*