Leltárellenőrök összeférhetetlensége


Önkormányzati költségvetési szerv az Ávr. szerinti gazdasági szervezet. A szervezet az ellátási körében lévő költségvetési szervek számviteli nyilvántartásait vezeti. Szabályos-e – nem okoz-e összeférhetetlenséget –, ha a szervezet készletgazdálkodói – akik az ellátott szervek eszközeinek nyilvántartásait is vezetik – leltárellenőrként járnak el az ellátott szervek leltározásánál?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2015. január 29-én (319. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6551

[…] hogy legyen az adott szervezet sajátosságait figyelembe vevő leltározási szabályzat. A leltározási szabályzatban – többek között – meg kell határozni a leltározás vezetőjét (például az adott szervezet gazdasági vezetője személyében), eszközcsoportonként ki kell jelölni a tényleges leltározást végző személyeket (legalább két fő, az egyik a raktáros is lehet), továbbá a leltározás befejezését követően a leltározott eszközök értékelését végző leltárértékelőket, valamint a leltározásban, a leltárértékelésben részt vevőktől független leltárellenőrt. (Az önkormányzati költségvetési szervnél a nyilvántartást vezető munkavállaló is lehet leltárellenőr, feltételezve, hogy nem házastársa, egyenes ágbeli rokona, örökbe fogadott, mostoha- vagy nevelt gyermeke, nem örökbe fogadó, mostoha- vagy nevelőszülője, vagy testvére a leltározásban részt vevők egyikének sem.)Itt utalni kell a leltárellenőr feladatára. […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.