Számviteli Levelek      
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!

A találat a megadott elektronikus beszámoló tárgyszóra

Az Ön által megadott fenti keresési szempont(ok)nak megfelelő kérdést időrendben (legfrissebb elől) jelenítettük meg. Kattintson alább a válasz megjelenítéséhez!

A találat: Elektronikus beszámoló beadása

Kérdés: Kérem, adjanak felvilágosítást az elektronikus beszámoló beadásával kapcsolatosan! Az egyik szaklapban azt olvastam, hogy "az elektronikus számviteli beszámoló a kormányzati portál útján is benyújtható, ez esetben nem kívánja meg a jogalkotó a fokozott biztonságú elektronikus aláírást". Az IRM-honlapon arról tájékoztatnak, hogy a beszámolót fokozott biztonságú aláírással kell ellátni. Ez utóbbi szolgáltatás éves díja 20 000 forint + áfa, ami a kisvállalkozásoknak nagy terhet jelent. Kell-e szoftvercsomag, illetve a cég könyvelője is benyújthatja a beszámolót elektronikusan?
Részlet a válaszból: […]rendelkezések alkalmazásával - a kormányzati portál útján is benyújtható. Ezen előírásokból az következik, hogy a jogalkotó a vállalkozóra bízta, hogy milyen módon teljesítheti ezen kötelezettségét. Itt kell utalni a Cégtörvény azon rendelkezésére, mely szerint a beszámolóhoz mellékelendő elektronikus űrlap formai és tartalmi kellékeit, továbbá a beszámoló elektronikus úton történő megküldésével kapcsolatos eljárás szabályait rendelet fogja megállapítani. Ez a rendelet azonban eddig nem került kihirdetésre. Ezen rendelet ismeretében lehetne választ adni arra, hogy kell-e külön szoftvercsomag vagy sem? A Cégtörvény szerint a beszámolót a cég számára könyvviteli szolgáltatást nyújtó, erre meghatalmazott, illetve megbízott könyvelő is megküldheti. A Cégtörvény rendelkezései alapján a számviteli beszámoló elektronikus okirati formában megküldhető a cégszolgálathoz úgy, hogy - a beszámoló elektronikus okiratként készül el, ebben a formájában tárgyalja meg és hagyja jóvá a legfőbb szerv, vagy - az elektronikus okiratként elkészített teljes beszámolót, annak a kinyomtatása után, papíralapú formában tárgyalja meg és fogadja el a legfőbb szerv. Ez esetben a számviteli beszámoló elektronikusan rögzített formája (a számítógépben lévő számviteli beszámoló) képezi a megküldésre kerülő elektronikus okiratot. A leírtakból az következik, hogy a vállalkozónak legalább olyan számítógépes programmal kell rendelkeznie, amelyik biztosítja, hogy a számviteli beszámolót elektronikus okiratként maga a számítógép elkészítse. A papíralapú formában elkészített számviteli beszámolót ugyanis nem lehet elektronikus formává történő átalakítás után elektronikus úton[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2008. szeptember 11.
Az olvasói kérdés sorszáma a Számviteli Levelek adatbázisban: 3794
Kapcsolódó tárgyszavak:
Kapcsolódó összes tárgyszó: