Vállalkozás termékeinek népszerűsítése szórólapokkal

Kérdés: Az alábbi ügyletek kapcsán kérem segítségüket a reklámadó-kötelezettség megítélése érdekében. A vállalkozásunk a termékeit kívánja népszerűsíteni, s ehhez szórólapokat gyártat. A legyártatott szórólapokat többféle módon (információs pultra kihelyezés, hoszteszek vállalkozás általi megbízása vagy megbízatása, postai úton való kézbesítés) kísérli meg eljuttatni a vásárlóközönséghez. A hoszteszek a cégünk által rendelkezésre bocsátott, a cég logójával díszített ruhát viselnek. Az is előfordul, hogy a cégünk termékeit forgalmazó áruházlánc akciós újságjában megjelenteti a termékeinket népszerűsítő hirdetést, termékeink fotóját, melyért díjat fizetünk.
Részlet a válaszából: […] ...arra, hogy a szórólapozás kapcsán a reklámozó vállalkozás érdekkörében valósul meg a reklámozási tevékenység, ez a fajta reklámközzétételi tevékenység saját célú reklámközzétételnek minősül, s így – 2017. május 26-a óta – reklámadóvonzata nincs...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 9.

Reklámújság összeállítása

Kérdés: Társaságunk kiskereskedelmi tevékenységet folytat, s reklámújságjában jeleníti meg azokat az árukat, amelyeket forgalmaz. Összeállítjuk a reklámújságban szereplő termékek listáját, fotóját, a nyomdai előkészítéssel és a nyomdai munkával, továbbá a terjesztéssel azonban más-más vállalkozást bízunk meg. Ezen túlmenően egyes beszállítóktól marketing-hozzájárulást kérünk, melynek ellenében a beszállító termékét a reklámújságban kiemelt helyen szerepeltetjük. Ebben az esetben a reklámújság terjesztőjét vagy társaságunkat terheli reklámadó-kötelezettség? Ha társaságunk a rek­lámadó alanya, akkor mi képezi az adó alapját?
Részlet a válaszából: […] ...az esetek jelentős részében saját célú reklám közzétételeként valósul meg. Ez az eset áll elő, ha a reklám reklámújságban, szórólapon, katalógusban, prospektusban jelenik meg, tekintettel arra, hogy ezen reklámanyagok közzétevője szinte mindenkor maga a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.

Nyereményakció, nyereménysorsolás reklám-e?

Kérdés: Társaságunk nyereményakciót indított bizonyos termékei vásárlásának ösztönzése érdekében, melynek során magát az akciót is hirdeti, reklámozza szórólapokon, saját weboldalán, továbbá médiahirdetést is alkalmaz. Kérdéses számunkra, hogy a nyereményakció és a nyeremény sorsolása reklámadó-kötelesnek minősül-e, és ha igen, akkor mi lesz az adó alapja?
Részlet a válaszából: […] ...szóló minden tájékoztatás, hirdetés, ideértve a sorsolás esetleges közvetítését is. Más szóval abban az esetben, ha a társaság szórólapon, televízióban, rádióban vagy óriásplakátokon népszerűsíti saját nyereményjátékát, így azok a megjelenési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.

Reklámadó-kötelezettség (nyomda)

Kérdés: Nyomdaipari tevékenységet folytató vállalkozás cégek megrendelésére készít katalógusokat, szórólapokat stb. Ügyfelemtől a megrendelők kérik, hogy a törvény szerinti, a reklámközzétevőre vonatkozó nyilatkozatot adja ki számukra. Véleményem szerint azonban nem ügyfelem a reklám közzétevője, reklámadó alanya ezekben az esetekben, így nyilatkozatot sem kell adnia.
Részlet a válaszából: […] ...nyomdaipari tevékenységet végző vállalkozás azzal, hogy megrendelésre katalógust, szórólapot készít, nem végez reklámtevékenységet, nem minősül reklámközzétevőnek. A reklám közzétevőjére fogalmat a reklámadóról szóló törvény nem tartalmaz, de...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 13.

Megrendelésre végzett nyomdai szolgáltatások

Kérdés: A kiadó cég a nyomdai szolgáltatóval vállalkozási szerződést kötött, amelyből kiderül, hogy a kiadó milyen nyomdai terméket és hány példányszámot kér. A kiadó nem bocsátotta a nyomda rendelkezésére az előállításhoz szükséges anyagokat (papírt). A számlákból egyértelműen kiderül, hogy a nyomda milyen terméket, hány példányban állított elő. A számlákon a legtöbb esetben az SZJ 22.22.3 számot (nyomdai szolgáltatás), időnként a VTSZ 49.11 számot (nyomdai kivitelezés) tüntetik fel. Ezen számlák alapján a kiadó terméket vásárol vagy szolgáltatást vesz igénybe? A kiadó SZJ 74.40.11 hirdetési tevékenységet és VTSZ 48.10 kiadványértékesítést végez. Ha a nyomda szolgáltatást nyújt, minősíthető-e az közvetített szolgáltatásnak?
Részlet a válaszából: […] ...bekezdésének 1. pontjában előírt feltételek teljesüljenek.]Áfa szempontjából a nyomda által készített újság,prospektus, ismertető, szórólap stb. értékesítése termékértékesítésnek minősül,ha ezen termékekhez az alapanyagot (a papírt) is a nyomda adja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 12.

Reklámszolgáltatás és szponzordíj

Kérdés: Egyik partnerünk zenei és sportrendezvényeken a rendezvényeket szervező cégeknek szponzordíjat fizet. A rendezvény szervezője a beharangozó anyagán (szórólapok, plakátok, nyomtatott és elektronikus hirdetések) megjeleníti a szponzoráló céget. A rendezvényen rendszeresen elhangzik a partner neve, mint kiemelt szponzor. A partner olyan díjat fizet, amelynek egy részét a reklámszolgáltatásért fizette, a többi része pedig a rendezvény támogatása. A rendezvényszervező által kiállított számlának mit kell tartalmaznia? Elegendő csak szponzordíjat számlázni áfásan, egy összegben, vagy két tételben kell megbontani a fizetett összeget reklámszolgáltatásra és támogatásra?
Részlet a válaszából: […] A kérdés megítélésénél érdemes a Tao-tv. 4. § 1/a. pontjábanfoglalt fogalommeghatározást tanulmányozni. Ennek megfelelően adományról akkorbeszélhetünk, ha a jogügyletre vonatkozó dokumentum – pl. az alapító okirat,tájékoztató, reklám –, körülmény – így...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 22.

Reklámszolgáltatás vagy közös üzemeltetés

Kérdés: Országos hálózattal rendelkező üzletlánc a beszállító nagykereskedelmi cégekkel kötött szerződésben fix összegű reklámköltség-hozzájárulást kér, amit időszakonként számláz. Ezzel finanszírozza az üzletlánc időszakonként megjelenő szórólapjait, amelyeken a beszállító neve nincs feltüntetve. Az üzletlánc beszállítóinak reklámszolgáltatást végez? Vagy közös üzemeltetésről van szó? Esetleg nem számlázott engedményről?
Részlet a válaszából: […] A válasz röviden az, hogy a leírtak szerint átadott összeget véglegesen átadott pénzeszközként kell elszámolni, mivel a felsoroltak egyikének sem felel meg a kérdésben leírt eset.Természetesen, elszámolhat a beszállító nagykereskedelmi cég reklámköltséget akkor, ha saját...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 29.

Az üzletpolitikai (reklám) célú juttatás minősítése

Kérdés: Hogyan kell értelmezni az Szja-tv. 1. sz. melléklet 8.14. pontja szerinti következő kitételt: "a kifizető által üzletpolitikai (reklám) célból, bárkinek, azonos feltételekkel és módon, nyilvános körülmények között adott kedvezmény, árengedmény, visszatérítés, termék, szolgáltatás"... mentesül az adókötelezettség alól?
Részlet a válaszából: […] ...(reklám) célú a juttatás, így a nyilvános körülmény azt jelenti, hogy arról bárki tudomást szerezhet például hirdetésből, szórólapokból, az üzletben nyilvánosan közzétett tájékoztatóból. A "bárki" jelenthet vevőt, potenciális vevőt, szállítót...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. június 28.