Ügyvédi iroda megszűnése

Kérdés: Ha egy ügyvédi iroda be akar zárni (megszűnni), akkor elhatároz – mint egy végelszámolásnál – egy megszűnési dátumot, tevékenységet lezáró mérleget, és bevallásokat készít? Ebben hogyan kell szerepeltetni a kifizetett osztalék adóját? Ha a tárgyi eszközeit értékesíti, lesz fizetendő áfája, ezt hogyan kell kimutatni? Ezt követően dönt a végleges megszűnésről. Ezzel az időponttal is el kell készíteni a beszámolót, és be kell adni a bevallásokat? Mi lesz az utolsó havi bér adójával, ha nyereséges lesz, a kivett osztalékkal?
Részlet a válaszából: […] ...szerv – az erre a célra rendszeresített nyomtatványon kiadott – nyilatkozata arról, hogy az iroda adóbevallási és nyugdíjbiztosítási adatszolgáltatási kötelezettségének eleget tett, adótartozása, jogerős határozatban megállapított adófizetési kötelezettsége és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 18.

Piaci érték aktualizálása

Kérdés: A cég 2 éve átértékelte eszközeit (értékhelyesbítésként és értékelési tartalékként mutatta ki a különbözetet). Kötelező-e az értékelést évenként felülvizsgálni, aktualizálni?
Részlet a válaszából: […] ...kimutatott értékhelyesbítés összegétől, nincs-e a vállalkozásnak adata az értékhelyesbítéssel kapcsolatos kiegészítő mellékleti adatszolgáltatás elkészítéséhez.Ha a vállalkozás nem tesz eleget ezen kötelezettségének, akkor a számviteli törvény...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 31.