Maradványértéken vásárolt lízingelt személygépkocsi

Kérdés: 36 hónapos pénzügyi lízingszerződés lejáratakor a lízingelt személygépkocsit a kft. maradványérték+áfa összegben megvásárolta. A lízing indulásakor a személygépkocsi nettó értékét a lekötött fejlesztési tartalék terhére számolták el. Az adótörvény szerint elszámolt értékcsökkenés nulla volt, az Szt. szerint 3 évre tervezetten, a maradványérték figyelembevételével számoltuk el az értékcsökkenést. A maradványértékre jutó áfát kivezethetjük-e a fejlesztési tartalék terhére? Hogyan kell megváltoztatni az értékcsökkenés elszámolását az Szt. szerint? A bruttó beszerzési érték lesz az eredeti nettó érték és a maradványértékre jutó áfa? Három év alatt az értékcsökkenés nem 20%-kal, hanem 33%-kal került elszámolásra. Emiatt kell korrigálni az elszámolt értékcsökkenést? Az 5. év végére a maradványértéket nullával tervezzük. Mi a helyes megoldás?
Részlet a válaszából: […] ...összeg, áfával.A kérdés szerint a lízingelt személygépkocsi maradványértékkel csökkentett bekerülési értékét a korábban képzett fejlesztési tartalék terhére számolták el. Helyes elszámolás mellett a maradványértéket is magában foglaló bekerülési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. szeptember 13.

Fejlesztési tartalék feloldása lízingnél

Kérdés: Társaságunk 2014. évben nyílt végű pénzügyi lízing keretében lízingelt személygépkocsit. A 2013. évben képzett fejlesztési tartalékot feloldhatja erre a célra? A nyílt végű lízing keretében beszerzett személygépkocsi beruházásnak minősül?
Részlet a válaszából: […] ...értékcsökkenési leírás arányát, összegét.A Tao-tv. 7. §-ának (15) bekezdése felsorolja azokat a beruházásokat, amelyekre a fejlesztési tartalék nem használható fel. Ezek között a lízingelt személygépkocsi nem szerepel. A 2013. évben képzett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 27.