2 cikk rendezése:
1. cikk / 2 Visszaküldött számla pótlása
Kérdés: Társaságunk szolgáltatásainak jelentős részét határozott időszaki számlával számlázza. A következő esetekben milyen dátummal kell kiállítani a számlát, és hogyan kell azt az áfanyilvántartásban rögzíteni? A vevő visszaküldi a számlát, mert valamilyen hiba miatt a számlán szereplő összeg nem megfelelő. Kéri a számla sztornírozását és új számla kibocsátását, mert a helyesbítő számla számára nem elfogadható. Az eredeti számla szerint a szolgáltatást a kilencedik hónapban nyújtottuk, a számla kelte: 09. 10. 05., fizetési határidő (ezért teljesítési idő is): 09. 12. 05. Hogyan sztornírozzuk a számlát, ha a sztornírozás napja: 09. 10. 21.? (A fizetési határidő a számla keltétől számított fix nap, ettől eltérni nem lehet!) Hogyan járjunk el, ha a sztornírozás napja: 09. 12. 22.?
2. cikk / 2 Elveszett bizonylatok pótlása
Kérdés: Mi a teendő abban az esetben, ha a gazdasági társaság olyan – esetleg több évet érintő – bizonylatai (vevői, szállítói számlák, pénztárkiadási bizonylatok stb.), amelyek nehezen pótolhatók, elvesznek, megrongálódnak? Jegyzőkönyvet kell felvenni? Az adóhatóságnak jelezni kell?