Magántulajdonban álló lakás használata (áfa)

Kérdés: A kft. székhelyét a tagok tulajdonában lévő lakásba kívánja áttenni. Ott kerülne kialakításra az iroda is. Mi a helyes eljárás a szerződés megkötésekor, milyen elszámolást kell követni a térítésmentes bérlet (a kft.-nél), illetve a magánszemélyeknél elszámolásra kerülő közös költségek tekintetében? Hogyan kezelendő a közös költségek áfatartalma?
Részlet a válaszából: […] ...szerinti bérleti díjat, mintigénybe vett szolgáltatás költségét, a rendkívüli bevételekkel szembenkönyvelni kell, havonkénti, negyedévenkénti gyakorisággal, év végénmindenképpen (időbeli elhatárolásra nincs szükség!). A könyvelés bizonylata aszerződés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 19.
Kapcsolódó címkék:    

Irodaként használt lakás áfája

Kérdés: Társaságunk iroda céljára vásárolt lakást kíván eladni. Hogyan alakul az áfafizetési kötelezettsége? Hogyan kell elszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...áfakötelezettség kapcsán közömbös, hogy az ingatlant milyen célra használták, az adójogi megítélést egyedül az határozza meg, milyen elnevezéssel szerepel az ingatlan-nyilvántartásban. Az Áfa-tv. 13. §-a (1) bekezdésének 21. pontja alapján lakóingatlanon...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 3.
Kapcsolódó címkék: