Maradványértéken vásárolt lízingelt személygépkocsi

Kérdés: 36 hónapos pénzügyi lízingszerződés lejáratakor a lízingelt személygépkocsit a kft. maradványérték+áfa összegben megvásárolta. A lízing indulásakor a személygépkocsi nettó értékét a lekötött fejlesztési tartalék terhére számolták el. Az adótörvény szerint elszámolt értékcsökkenés nulla volt, az Szt. szerint 3 évre tervezetten, a maradványérték figyelembevételével számoltuk el az értékcsökkenést. A maradványértékre jutó áfát kivezethetjük-e a fejlesztési tartalék terhére? Hogyan kell megváltoztatni az értékcsökkenés elszámolását az Szt. szerint? A bruttó beszerzési érték lesz az eredeti nettó érték és a maradványértékre jutó áfa? Három év alatt az értékcsökkenés nem 20%-kal, hanem 33%-kal került elszámolásra. Emiatt kell korrigálni az elszámolt értékcsökkenést? Az 5. év végére a maradványértéket nullával tervezzük. Mi a helyes megoldás?
Részlet a válaszából: […] ...ezt követően megvásárolja a lízingbeadó által visszavett eszközt "a maradványértéken". Ez esetben már nem beszélhetünk lízingről, adásvétel történik, az eszköz bekerülési értéke a "maradványérték"-ként számlázott összeg, áfával.A kérdés szerint a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. szeptember 13.

Fejlesztési tartalék feloldása

Kérdés: Ügyvédi iroda egyik tagjától személygépkocsit vásárolt 2013. december hónapban, adásvételi szerződéssel. Az ellenértéket 2013 decemberében kifizették. A beruházási számlára könyveltük, és a 2012-ben képzett fejlesztési tartalékot feloldottuk. A gépkocsi átírása 2014. január 5-én történt meg, az aktiválásra is 2014-ben került sor. Helyesen jártunk el?
Részlet a válaszából: […] ...kérdező egy lényeges kérdést nem említ, azt, hogy a személygépkocsit az ügyvédi iroda az adásvételi szerződés aláírásakor átvette-e tagjától vagy sem. A beruházáskénti elszámolásnak alapvető feltétele az, hogy a beruházó (az ügyvédi iroda) részére az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. július 24.