Ügyvédi iroda megszűnése

Kérdés: Ha egy ügyvédi iroda be akar zárni (megszűnni), akkor elhatároz – mint egy végelszámolásnál – egy megszűnési dátumot, tevékenységet lezáró mérleget, és bevallásokat készít? Ebben hogyan kell szerepeltetni a kifizetett osztalék adóját? Ha a tárgyi eszközeit értékesíti, lesz fizetendő áfája, ezt hogyan kell kimutatni? Ezt követően dönt a végleges megszűnésről. Ezzel az időponttal is el kell készíteni a beszámolót, és be kell adni a bevallásokat? Mi lesz az utolsó havi bér adójával, ha nyereséges lesz, a kivett osztalékkal?
Részlet a válaszából: […] ...a nyugdíjbiztosítási igazgatási szerv – az erre a célra rendszeresített nyomtatványon kiadott – nyilatkozata arról, hogy az iroda adóbevallási és nyugdíjbiztosítási adatszolgáltatási kötelezettségének eleget tett, adótartozása, jogerős határozatban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 18.

Az ellenőrzés megállapításainak könyvelése

Kérdés: APEH-ellenőrzési jegyzőkönyvek, határozatok adóhiány-megállapításait, valamint az ezekhez kapcsolódó önellenőrzési tételeket hogyan helyes könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...kapcsolatot nem érint, így az adózás rendjére vonatkozó előírások szerint nem hiba. Ugyanakkor például az áfa éven belüli késedelmes bevallásánál érvényesülnek az adózás rendjére vonatkozó előírások, de ezek általában számviteli szempontból nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. október 25.
Kapcsolódó címkék: