Marketingakció árengedménye

Kérdés: Az áramszolgáltató vállalkozás a fogyasztás növelése érdekében 2006. október 1-jétől 2007. április 30-ig meghirdetett marketingakciója keretében lehetővé tette azok számára, akik elektromos sütő-, főző-, fűtőberendezést vásároltak, hogy a névre szóló számla végösszegének 10 százalékát az aktuális havi áramdíjszámla fizetendő összegéből levonják. Hogyan kell elszámolni az áramszolgáltatónál az árbevételt és áfát tartalmazó követelés összegéből a 10 százaléknak megfelelő, pénzügyileg már rendezettnek tekintendő összeget? Kell-e, lehet-e a jövőbeni várható összegre céltartalékot képezni? Milyen adóvonzata van, lehet az akciónak?
Részlet a válaszából: […] ...ennek megfelelően kell a fogyasztóval szembeni -emiatti – követelés összegét elszámolni: T 559 – K 311. (Természetesen, azelszámolást bizonylatolni kell! Bizonylatként a nyilvánosan meghirdetettpályázatra való hivatkozást is tartalmazó, a fogyasztó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.
Kapcsolódó címke:

Forgalommal arányosan utólag adott engedmény

Kérdés: A forgalommal arányosan adott engedményt nem lehet időbelileg elhatárolni, annak ellenére sem, hogy a szállítási szerződések negyedéves, éves utólagos elszámolásról rendelkeznek, amelyek pénzügyi rendezése a negyedévet, az évet követő 30 napon belül történik meg. Nem sérti-e ez az összemérés elvét?
Részlet a válaszából: […] ...azonban az a feltétele, hogy az utólag kapott-adott engedményt csak a pénzügyi rendezéssel egyidejűleg lehet elszámolni, gyakorlatilag a bankbizonylat (és a felek közötti elszámolás)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. január 4.
Kapcsolódó címkék: