2 cikk rendezése:
1. cikk / 2 Társasházi közös költség bizonylatolása
Kérdés: Társaságunk tulajdonában áll 2 db üzlethelyiség, amely természetben egy társasház földszintjén helyezkedik el. A társasház első alkalommal készített társaságunknak ún. elszámolást, amely tartalmazza az üzlethelyiségek által fogyasztott víz-, csatorna-, gáz-, fűtésköltségeket. A társasház a közgyűlése által megállapított és elfogadott elszámoláson kívül semmi más bizonylatot nem tud adni. Ez egy Excel-táblázat, amit minden hónapban e-mail formájában küld meg. Hogyan tudjuk számla hiányában a társasház bankszámlájára átutalással megfizetett összeget könyvelésünkben szerepeltetni? Helyesen jár-e el a társasház?
2. cikk / 2 Társasházi elszámolások áfája
Kérdés: A lakásszövetkezetnek vagy a társasháznak és a jogi személy lakástulajdonosnak a lakásfenntartással kapcsolatos rezsiről kell-e, és ha igen, hogyan kiállítani áfás számlát?