Bérelt üzlethelyiség felújítása

Kérdés: Önkormányzattól bérelünk üzlethelyiséget, amelyen felújítást végzünk. A bérleti szerződés határozatlan időre szól, az önkormányzat 15 évig nem mondja fel a bérletet. Az önkormányzat a felújításért nem fizet, nem lehet a bérleti díjban elszámolni. Ha elhagyjuk az üzletet, megtehetjük, de az önkormányzat akkor sem fog fizetni a felújításért. A felújítás során újra kellett betonozni az aljzatot, ezenkívül festésre és burkolásra is sor került. Egy összegben elszámolható a felújítás költsége, vagy értékcsökkenést kell elszámolni évente? Ha ez utóbbi, akkor mennyi idő alatt lehet ezt megtenni?
Részlet a válaszából: […] ...a felújítás pótlólagos ráfordításából a jövőben gazdasági előnyök származnak. (Épület esetében a klasszikus felújítás a födémcsere, pincétől a tetőig az elektromos, a víz-, a csatornahálózat cseréje stb.)Felújítás a korszerűsítés is, ha az a korszerű...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. április 26.
Kapcsolódó címkék:  

Magántulajdonban lévő ingatlan felújítása

Kérdés: A betéti társaság a bt.-tagok magántulajdonában lévő ingatlanban (épületben) működik. Az épület egészén tetőfelújítás történt, valamint a vizesblokkokat is felújították. A számlák a bt. nevére szólnak. A társaság az épület kb. 30%-át használja. Ilyen arányban – mint karbantartás – számolható el a bt. költségei között, vagy felújításként aktiválható?
Részlet a válaszából: […] ...akkor elképzelhető a bérlők közötti olyan megállapodás, amely szerint közös érdekük a tető felújítása, a vizesblokkok cseréje, amelynek a lebonyolításával a bt.-t bízzák meg, a felmerülő költségeket pedig bérleményeik alapterülete (vagy más,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. április 28.