Törékeny áru kis hibával

Kérdés: Cégünk webshopon keresztül értékesít törékeny árukat (fényforrásokat). Az értékesítéseket számlával bizonylatoljuk. A garanciális ügyintézésnél kétféle eset fordul elő: az egyik esetben a hibás árut a vevő visszajuttatja, és a hibás áru helyett újat küldünk, a másik esetben a garanciális reklamáció után a jellemzően kis értékű árukat nem kérjük vissza az ügyfelektől (többe kerülne a szállítás, mint az áru értéke), ennek ellenére – a reklamációt elfogadva – küldünk egy másik terméket. Hogyan bizonylatoljuk a fenti eseteket, illetve milyen adójogi hatásai vannak?
Részlet a válaszából: […] ...és helyette újat kap, vagy nem juttatja vissza, és úgy kap újat.Ha az ügyfél az árut visszajuttatja, akkor a kérdező cégnek arról helyesbítő számlát kell kiállítania (T 91-92 – K 311), módosítva a fizetendő áfát is (T 467 – K 311), a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 30.
Kapcsolódó címkék:  

Adómentes termékértékesítés eladási árának módosítása

Kérdés: 2004. május hónapban német ügyfél részére a kft. számlát állított ki, amely adómentes termékértékesítés volt. A német partner az áru egy részét megreklamálta, a reklamált tételről jóváíró számlát állítottunk ki augusztus hónapban. Melyik havi bevallást kell módosítani? Havi adóbevallók vagyunk, három hónap adómentes termékértékesítésnek meg kell egyeznie az összesítő nyilatkozatban lévővel. Ha a június havi bevallásban kell szerepelnie, akkor ez az egyezőség már nem áll fenn.
Részlet a válaszából: […] ...ismertetjük.Amennyiben a reklamálásra (mert például nem megfelelő minőségű volt a kiszállított termék) engedményt adtak, arról helyesbítő számlát kellett kiállítani (jóváíró számla a magyar gyakorlatban nincs). A helyesbítő számlát az Áfa-tv. 45....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 14.
Kapcsolódó címkék: