Ügyvédi iroda megszűnése

Kérdés: Ha egy ügyvédi iroda be akar zárni (megszűnni), akkor elhatároz – mint egy végelszámolásnál – egy megszűnési dátumot, tevékenységet lezáró mérleget, és bevallásokat készít? Ebben hogyan kell szerepeltetni a kifizetett osztalék adóját? Ha a tárgyi eszközeit értékesíti, lesz fizetendő áfája, ezt hogyan kell kimutatni? Ezt követően dönt a végleges megszűnésről. Ezzel az időponttal is el kell készíteni a beszámolót, és be kell adni a bevallásokat? Mi lesz az utolsó havi bér adójával, ha nyereséges lesz, a kivett osztalékkal?
Részlet a válaszából: […] ...és be kell nyújtani.A tevékenységet lezáró beszámoló elkészítése után egyeztetni kell a könyvekben kimutatott kötelezettséget a hitelezőkkel. Sőt a végelszámolás kezdő időpontjával indokolt az ügyvédi iroda hitelezőihez felhívást eljuttatni, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 18.

A kettős könyvvitelre való áttérés szabályai

Kérdés: Melyek az egyszeres könyvvitelről a kettős könyvvitelre való áttérés számviteli szabályai az új Szt. hatálya alá tartozó vállalkozásoknál?
Részlet a válaszából: […] ...a tartalékképzésnél számításba vettek, mint például: a nem áruvásárlásból, a nem szolgáltatás igénybevételéből, a nem hitel- és kölcsönfelvételből származó, a tárgyi időszakot terhelő kötelezettségek (jellemzően a decemberi munkabér...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 17.