Szállítólevél mellé számla?

Kérdés: Van-e szabály arra, hogy minden szállítólevél mellé kell számla? Olyan szállítólevélről van szó, amelyet garanciális javítás vagy garanciális csere miatt állítunk ki. A javított, cserélt áruk átadásánál olyan szállítólevelet állítunk ki, amely nulla értékű. Kell-e róla nulla értékű számlának készülnie? Amikor garanciális javításra visszahoznak egy árut, kell-e róla nekünk "bevételezési" szállítólevelet kiállítani? Vagy elég az a szállítólevél, amit a vevő hoz magával? Ingyenesen átadott termékminták esetén elég-e egy szállítólevél, vagy erről is kell nullás számlát kiállítani?
Részlet a válaszából: […] ...kiállításáhozszámlakibocsátás nem kapcsolódhat. Számlát a garanciális javítást végzőnek csakakkor kell kiállítania a javítási költségekről, ha olyan javítást végez, amelynem "fér bele" a garanciális kötelezettségbe.A garanciális javítást végzőnek is indokolt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 23.
Kapcsolódó címkék:    

Termékben adott engedmény

Kérdés: A Számviteli Levelek 84. számában az 1734. kérdésben adott válaszban foglalkoztak a termékben adott engedménnyel. Sajnos nem világos számomra a számla kiállításának módja. Ügyfelünk törzsvásárlóinak – bizonyos forgalom elérése után – 1-1 cikket szeretne adni. A számlán szerepeltetni kell a raktárból szállítólevéllel kiadott és térítésmentesen átadott termék értékét is? Az utolsó sorban ezt az értéket mínusz előjellel kell feltüntetni? Vagy elegendő csak külön szövegben közölni a vevővel, hogy az utolsó tétel ingyenes? Ezzel csökkentve a fizetendő összeget?
Részlet a válaszából: […] ...rendkívüli ráfordításként számolja el, a vevő pedig a rendkívülibevételekkel szemben veszi azt állományba, illetve számolja el költségként;– másrészt a forgalommal arányosan utólag, termékben adottengedményként kezelni, ha ezt szerződés alátámasztja.Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 13.
Kapcsolódó címkék: