Törékeny áru kis hibával

Kérdés: Cégünk webshopon keresztül értékesít törékeny árukat (fényforrásokat). Az értékesítéseket számlával bizonylatoljuk. A garanciális ügyintézésnél kétféle eset fordul elő: az egyik esetben a hibás árut a vevő visszajuttatja, és a hibás áru helyett újat küldünk, a másik esetben a garanciális reklamáció után a jellemzően kis értékű árukat nem kérjük vissza az ügyfelektől (többe kerülne a szállítás, mint az áru értéke), ennek ellenére – a reklamációt elfogadva – küldünk egy másik terméket. Hogyan bizonylatoljuk a fenti eseteket, illetve milyen adójogi hatásai vannak?
Részlet a válaszából: […] ...esetben a jegyzőkönyv alapján kell a helyesbítő számlát kiállítani, az árbevételt, a fizetendő áfát csökkenteni, az értékesítés költségeinek csökkentésével a terméket készletre venni, majd, mint kárt szenvedett terméket, egyéb ráfordításként elszámolni. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 30.
Kapcsolódó címkék:  

Forgalommal arányosan utólag adott engedmény

Kérdés: A forgalommal arányosan utólag adott engedmény elszámolásának új előírásait részletesen ismertetik a Számviteli Levelek 1. számában, a 8. kérdésre adott válaszban. Miként volt ez 2000. december 31-ig szabályozva? A 2000. évi forgalom után utólag adott engedményt (bónuszt) melyik időszakra kell elszámolni, ha a pénzügyi teljesítés 2001-ben volt?
Részlet a válaszából: […] ...időpontjára vonatkozó helyesbítésként kell az eladónál árbevételt csökkentő tételként, a vevőnél pedig a beszerzési értéket, a költségként elszámolt összeget – ugyancsak az eredeti teljesítés időpontjára visszamenőlegesen – módosító tételként...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. február 8.
Kapcsolódó címkék: