Beruházáshoz kapott támogatási előleg elszámolása

Kérdés: A társaság beruházáshoz kapott előleget. A több évig folyt beruházás befejezésekor (aktiválásakor) a támogató véglegesíti a támogatást (az előleg pénzügyileg kiegészül a támogatás végleges összegére, előfordulhat az is, hogy az előlegből vissza kell fizetni). A projekt fenntartási időszaka alatt felmerülhet olyan esemény, amelynek hatására a támogatás összegéből vissza kell fizetni. Az előleget kötelezettségként kell nyilvántartani. Mi az a bizonylat, amelynek hatására az előleg megszűnik, és támogatásként kell elszámolni? Hogyan kell elszámolni az ezt követően utalt összeget? Az egyéb bevételt el kell határolni, majd az eszköz élettartama alatt évente fel kell oldani. A bevétel elhatárolása mikor, milyen bizonylat alapján történik? Ha a bevétel elhatárolása különböző időpontokban valósul meg, hogyan kell a feloldást szabályozni? Mi a helyzet akkor, ha az értékcsökkenési leírás elszámolása már megkezdődött, a bevétel elhatárolása viszont még nem történt meg? Az esetleges támogatás-visszafizetést hogyan kell kezelni a feloldás során?
Részlet a válaszából: […] ...amely alapján a támogató véglegesíti a támogatást. A könyvelés bizonylata tehát a támogató támogatás összegét véglegesítő nyilatkozata. Amennyiben a véglegesített támogatás összege több, mint az előlegként kapott összeg, a különbözetet – a fenti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. szeptember 12.
Kapcsolódó címkék:  

Ingatlan bérbeadása magánszemély által

Kérdés: 2012-ben milyen szabályok vonatkoznak a magánszemély által történő ingatlan-bérbeadásra? Lesz valami változás, vagy maradnak a régi szabályok? Milyen jövedelemnek számít?
Részlet a válaszából: […] ...a kifizető milyen összegű költség figyelembevételévelállapítsa meg az adóelőleg alapját. A 2011-ben hatályos szabályok szerint anyilatkozat akár a bevétel 100 százalékáig terjedő mértékű költségről isszólhatott. 2012. január 1-jétől a nyilatkozat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. március 8.
Kapcsolódó címkék: