Maradványértéken vásárolt lízingelt személygépkocsi

Kérdés: 36 hónapos pénzügyi lízingszerződés lejáratakor a lízingelt személygépkocsit a kft. maradványérték+áfa összegben megvásárolta. A lízing indulásakor a személygépkocsi nettó értékét a lekötött fejlesztési tartalék terhére számolták el. Az adótörvény szerint elszámolt értékcsökkenés nulla volt, az Szt. szerint 3 évre tervezetten, a maradványérték figyelembevételével számoltuk el az értékcsökkenést. A maradványértékre jutó áfát kivezethetjük-e a fejlesztési tartalék terhére? Hogyan kell megváltoztatni az értékcsökkenés elszámolását az Szt. szerint? A bruttó beszerzési érték lesz az eredeti nettó érték és a maradványértékre jutó áfa? Három év alatt az értékcsökkenés nem 20%-kal, hanem 33%-kal került elszámolásra. Emiatt kell korrigálni az elszámolt értékcsökkenést? Az 5. év végére a maradványértéket nullával tervezzük. Mi a helyes megoldás?
Részlet a válaszából: […] ...– az eszközök (az adott esetben a tárgyi eszközök) között kell kimutatni a pénzügyi lízing keretében átvett eszközöket, azok piaci értékén (amelynek érdekében a lízingbeadónak a lízingbeadáskor számláznia kell az eszköz szerződés szerinti,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. szeptember 13.

Használt személygépkocsi beszerzése bontási céllal

Kérdés: Az általunk vizsgált társaság használt személygépkocsikat szerez be bontási célzattal. A beszerzést rögtön elábéra könyvelik, majd a bontott alkatrészek értékesítését árbevételként mutatják ki. Nem találkoztunk viszont a hulladékok, illetve a selejtezett alkatrészek elszámolásával. Hogyan kell könyvelni a bontási tevékenységet, illetve a bontott alkatrészek nyilvántartását?
Részlet a válaszából: […] ...(amelyeket vagy csak hulladékként lehet eladni, vagy úgy sem). A visszanyert alkatrészek, alkotóelemek, értékesíthető hulladékok piaci értékei arányában kell a bekerülési értéket ezek között megosztani, majd a vásárolt anyagok között az alkatrészeket,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. október 11.