Marketingakció árengedménye

Kérdés: Az áramszolgáltató vállalkozás a fogyasztás növelése érdekében 2006. október 1-jétől 2007. április 30-ig meghirdetett marketingakciója keretében lehetővé tette azok számára, akik elektromos sütő-, főző-, fűtőberendezést vásároltak, hogy a névre szóló számla végösszegének 10 százalékát az aktuális havi áramdíjszámla fizetendő összegéből levonják. Hogyan kell elszámolni az áramszolgáltatónál az árbevételt és áfát tartalmazó követelés összegéből a 10 százaléknak megfelelő, pénzügyileg már rendezettnek tekintendő összeget? Kell-e, lehet-e a jövőbeni várható összegre céltartalékot képezni? Milyen adóvonzata van, lehet az akciónak?
Részlet a válaszából: […] ...akcióban érintett fogyasztó a Tao-tv. hatálya alá tartozószervezet, társaság, akkor valójában két lehetőség mutatkozik a különbözetszámviteli rendezésére. Az egyik az, hogy az áramszolgáltató a fogyasztó nevéreszóló számlával alátámasztott elektromos főző-...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.
Kapcsolódó címke:

Áruval ellentételezett árengedmény

Kérdés: A forgalom növelése érdekében nyilvánosan meghirdetett akciót tervezünk. Az akcióba bevont termékekből történő vásárlás esetén a beszállítóinktól kapott százalékos engedménynek megfelelő értékben raktári készletünkből árut szállítanánk. Az ellenérték nélkül adott áruról nullaértékű számlát állítanánk ki. Mi a helyes megoldás, van-e adófizetési kötelezettségünk?
Részlet a válaszából: […] ...árengedménnyel történik, de tartalmilag igen, csak ezt az engedményt egy másik áru ellenérték nélküli átadásával valósítják meg. (A Számviteli Levelek 9. számában a 155. kérdésre adott válaszban lényegében már utaltunk erre is, amikor a nagyobb értékű...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. július 12.
Kapcsolódó címkék: