Csereáru bizonylatolása

Kérdés: Élelmiszeripari cég vagyunk, és vevőink részére "friss szerviz"-t biztosítunk. Vagyis a megállapodás alapján meghatározott, közeli szavatosságiidő-lejáratos termékeket visszavesszük tőlük, és friss árura cseréljük. Helyes-e az a bizonylatolás, ha ezt a gazdasági eseményt egy számlán rögzítjük? Mínusz sorral felvesszük a régi termékeket, a régi azonosítójára hivatkozva, majd a most átadott terméket plusz sorral rögzítjük? Vagy ez a visszavett árukra vonatkozóan helyesbítése azoknak a számláknak, amelyekkel eredetileg kiszállítottuk?
Részlet a válaszából: […] ...felel meg az Áfa-tv. szerinti követelménynek sem. Nem tekinthető számlának sem, de számlával egy tekintet alá eső okiratnak sem.)A közeli szavatosságiidő-lejáratos termékek visszavételéről helyesbítő számlát (számlával egy tekintet alá eső okiratot) kell kiállítani...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. május 14.
Kapcsolódó címkék:  

Helyesbítő vagy sztornószámla?

Kérdés: Mikor kell sztornószámlát, és mikor helyesbítő számlát kiállítani? Mit kell tartalmazniuk?
Részlet a válaszából: […] ...vagy a teljesítést követően végrehajtott szerződésmódosítások miatt – utólag adott engedmény összege; a visszáru értéke; a szavatossági jogok (igények) érvényesítése során utólag adott engedmény összege; az értékesített és később visszavett, a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. június 28.
Kapcsolódó címkék: