Maradványértéken vásárolt lízingelt személygépkocsi

Kérdés: 36 hónapos pénzügyi lízingszerződés lejáratakor a lízingelt személygépkocsit a kft. maradványérték+áfa összegben megvásárolta. A lízing indulásakor a személygépkocsi nettó értékét a lekötött fejlesztési tartalék terhére számolták el. Az adótörvény szerint elszámolt értékcsökkenés nulla volt, az Szt. szerint 3 évre tervezetten, a maradványérték figyelembevételével számoltuk el az értékcsökkenést. A maradványértékre jutó áfát kivezethetjük-e a fejlesztési tartalék terhére? Hogyan kell megváltoztatni az értékcsökkenés elszámolását az Szt. szerint? A bruttó beszerzési érték lesz az eredeti nettó érték és a maradványértékre jutó áfa? Három év alatt az értékcsökkenés nem 20%-kal, hanem 33%-kal került elszámolásra. Emiatt kell korrigálni az elszámolt értékcsökkenést? Az 5. év végére a maradványértéket nullával tervezzük. Mi a helyes megoldás?
Részlet a válaszából: […] ...úgy döntöttek, hogy a 36 hónapos futamidő alatt a lízingelt személygépkocsi maradványértékkel csökkentett összegét számolják el terv szerinti értékcsökkenésként, a számvitel-politika keretében hozott döntésük nem kifogásolható, bár nem biztos, hogy megalapozott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. szeptember 13.

Számlázás a pénzügyi lízingnél

Kérdés: A pénzügyilízing-szerződés szerint a futamidő végén nyilatkozunk vételi szándékunkról, és akkor a maradványértéken történik az adásvételi szerződés megkötése, valamint a számla kiállítása. Addig a munkagép a lízingbeadó tulajdona. Havonta számlázzák a lízingdíjat, a tőkerészt és a kamatot, amelyet költségként számolunk el. Helyesen járunk-e el?
Részlet a válaszából: […] ...Szt. előírásával. A lízingbevevő a lízing időtartama alatt a lízingbe vett és aktivált tárgyi eszköz (munkagép) után költségként a terv szerinti értékcsökkenési leírást számolhatja el. A lízingbeadó pedig a bizonylati elv és bizonylati fegyelem követelményét (az Szt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. október 16.
Kapcsolódó címkék: