Ügyvédi iroda megszűnése

Kérdés: Ha egy ügyvédi iroda be akar zárni (megszűnni), akkor elhatároz – mint egy végelszámolásnál – egy megszűnési dátumot, tevékenységet lezáró mérleget, és bevallásokat készít? Ebben hogyan kell szerepeltetni a kifizetett osztalék adóját? Ha a tárgyi eszközeit értékesíti, lesz fizetendő áfája, ezt hogyan kell kimutatni? Ezt követően dönt a végleges megszűnésről. Ezzel az időponttal is el kell készíteni a beszámolót, és be kell adni a bevallásokat? Mi lesz az utolsó havi bér adójával, ha nyereséges lesz, a kivett osztalékkal?
Részlet a válaszából: […] ...kell jelenteni, a kamarai névjegyzékbe be kell jegyezni.A végelszámolás kezdő időpontjával – mint fordulónappal – el kell készíteni a tevékenységet lezáró beszámolót (nem csak a mérleget) a számviteli törvényben leírtak szerint, amelyet 30 napon belül – az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 18.

A kettős könyvvitelre való áttérés szabályai

Kérdés: Melyek az egyszeres könyvvitelről a kettős könyvvitelre való áttérés számviteli szabályai az új Szt. hatálya alá tartozó vállalkozásoknál?
Részlet a válaszából: […] ...szemben (T 86 – K 413).g) Az egyszerűsített mérlegben – pénzbevételből származó – kötelezettségként kimutatott, a tevékenységhez jogszabály vagy államközi megállapodás alapján kapott, vissza nem térítendő támogatás még fel nem használt összege...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 17.