Maradványértéken vásárolt lízingelt személygépkocsi

Kérdés: 36 hónapos pénzügyi lízingszerződés lejáratakor a lízingelt személygépkocsit a kft. maradványérték+áfa összegben megvásárolta. A lízing indulásakor a személygépkocsi nettó értékét a lekötött fejlesztési tartalék terhére számolták el. Az adótörvény szerint elszámolt értékcsökkenés nulla volt, az Szt. szerint 3 évre tervezetten, a maradványérték figyelembevételével számoltuk el az értékcsökkenést. A maradványértékre jutó áfát kivezethetjük-e a fejlesztési tartalék terhére? Hogyan kell megváltoztatni az értékcsökkenés elszámolását az Szt. szerint? A bruttó beszerzési érték lesz az eredeti nettó érték és a maradványértékre jutó áfa? Három év alatt az értékcsökkenés nem 20%-kal, hanem 33%-kal került elszámolásra. Emiatt kell korrigálni az elszámolt értékcsökkenést? Az 5. év végére a maradványértéket nullával tervezzük. Mi a helyes megoldás?
Részlet a válaszából: […] ...nem kapcsolódik. A lízingelt személygépkocsi beszerzése már a lízingbevételkor megtörtént. A maradványérték megfizetésével a tulajdonjog száll át a lízingbevevőre. (A maradványérték szóhasználat elkerülhető, ha például a lízingszereződésben úgy fogalmaznak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. szeptember 13.

Cégautóadó: szja, áfa, tao

Kérdés: Milyen szabályok vonatkoznak a cégautók utáni adó- és költségelszámolásokra (cégautóadó, áfalevonási jog, 6 millió forint feletti beszerzési értékű személygépkocsi), ha a gépkocsi saját tulajdonú, illetve bérelt?
Részlet a válaszából: […] ...milliós" szabálytól függetlenül az a pénzösszeg vagy annak megfelelő más vagyoni érték, amelyért a kifizető az adott személygépkocsi tulajdonjogát igazolhatóan megszerezte. Import esetén beszerzési ár az importhoz kapcsolódó általános forgalmi adó alapját képező...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. augusztus 1.
Kapcsolódó címke: