Közös üzemeltetés költségeinek megosztása épület esetén

Kérdés: Társaságunk az irodaház egyik tulajdonosa. Az irodaház mint épület karbantartásával, felújításnak nem minősülő nagyjavításával kapcsolatosan felmerülő költségeket az egyes tulajdonosok között hogyan indokolt megosztani? Az üzemeltető miként köteles elszámolni? A közös üzemeltetés költségeit számlázni kell, vagy egyéb módon is átterhelhető? A közös üzemeltetés költségeit csökkentő tételként számításba vehető-e pl. a közös helyiség bérbeadásából származó bevétel, illetve beszámítható-e?
Részlet a válaszából: […] ...bevétele van, amelyet elkülönített árbevételszámlán mutat ki, és amelyet a közös üzemeltetésben részt vevők között ugyanazon vetítési alap arányában osztanak fel, mint a közös üzemeltetés költségeit, a közös üzemeltetésben részt vevőkre jutó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. január 14.
Kapcsolódó címke:

Közös költség elszámolása

Kérdés: A közös költségeket év közben a költségvetési terv alapján fizeti a társaság. A következő év május 31-ig a közgyűlés az elszámolás alapján elfogadja a tényleges közös költséget. A tulajdonosokat terhelő részt nem csak a tulajdoni hányad alapján határozzák meg, mivel egyes költségeket más-más arányban viselnek. A társaság mint tulajdonos a terv szerint fizetett közös költséget számolja el, vagy a társasháznak ki kell mutatnia az őt terhelő közös költséget részenként?
Részlet a válaszából: […] ...politikájában szabályozni), hogy meghatározza a közös költségek, illetve az ezek közé tartozó költségek felosztásához szükséges vetítési alapokat. Így a közös költség nem csak a tulajdoni hányad alapján osztható fel az egyes tulajdonosok között, az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 21.