Visszatartás a számlában – jóteljesítési garancia


A társaság ipari tornyok telepítésével foglalkozik. A telepítés befejezését, átadását követően számláz, a számlában jóteljesítési garanciát ad 2 évre 5 százalékos mértékkel. A számlát a megrendelő a garanciával csökkentett összegben megtérítette. Lejárt a garanciális idő, és nem fizeti meg a jóteljesítési garancia miatti különbözetet. A garancia lejárata előtt írásbeli észrevételt tett arra vonatkozóan, hogy nincs megelégedve a szolgáltatással, más szolgáltatóval javíttatta ki a használat közben észlelt hibákat. A visszatartott összeg miatti vevőtartozást hogyan kell minősíteni? Lejárt, határidőn túli? Peres eljárást nem vállal a szolgáltató. Ha a cég a leírást választja, az a társaságiadó-alapot növeli?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2008. június 12-én (177. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 3699

[…] visszatartott összeget kiegyenlíti, vagy a telepítést végző szolgáltató helyesbítő számlával utólag engedményt ad. Az adott esetben a peres eljárás lehetne a jó megoldás, de ezt a szolgáltató nem vállalja. A jóteljesítési garancia címén visszatartott összeg nem minősíthető lejártnak, határidőn túlinak. Két megoldás lehetséges. Az egyik az, hogy a kérdező társaság elengedett követelésként leírja a szóban forgó követelést, de akkor ennek összegével az adózás előtti eredményt a társasági adó alapjának megállapítása során növelni kell. A másik pedig az, hogy a kérdező társaság az eredeti teljesítés időpontjával helyesbítő számlát bocsát ki, a helyesbítés összege a jóteljesítési garancia címén visszatartott összeg, mint utólag adott engedmény. A helyesbítést azonban az önellenőrzés szabályai szerint kell elvégezni, és így módosul (csökken) […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.