Tételes minőségi átvétel hiányában a helyesbítés
Kérdés
Társaságunk élelmiszeriparban felhasznált termékek nyomdaipari előállításával foglalkozik. Ezek olyan mennyiségű és kiszerelésű termékek, amelyek tételes minőségi vizsgálata megoldhatatlan. Így a vevőnél a felhasználás során derül ki, ha minőségi hiba vagy mennyiségi hiány van. Ez esetben az utólag adott engedményt az eredeti teljesítés időpontjára vagy a kifogás felmerülésének időpontjára számlázzuk? A reklamáció miatti engedmény elszámolható-e önellenőrzés nélkül?
Megjelent a Számviteli Levelekben 2008. június 12-én (177. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 3715
[…] minőségi átvétel miatti mennyiségi, minőségi hibához kapcsolódó utólagos helyesbítés nehezen értelmezhető ebbe a fogalmi körbe tartozónak. Ha a két fél közötti kapcsolatot alátámasztó szerződés rendelkezik a Ptk. előírásainak megfelelő szavatossági jogok érvényesítésének a lehetőségéről, akkor alkalmazható a 73. § (2) bekezdésének c) pontja, ha nem rendelkezik egyértelműen, akkor viszont csak az Szt. 73. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint lehet eljárni, az utólagos helyesbítés a teljesítés időpontjára vonatkozik. Ha a teljesítés a helyesbítés időpontját megelőző üzleti […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*