Iroda kialakítása üzemelő épületben

Kérdés: Vállalkozásunk vásárolt egy szerkezetkész helyiséget iroda létesítése céljából, valamint egy raktárhelyiséget egy már üzemelő üzlet- és irodaházban. Az iroda és a raktár vételének és kialakításának a költségeit a mikro- és kisvállalkozások számára biztosított adózás előtti eredménycsökkentésként figyelembe veheti-e a vállalkozás? Kell-e a helyiségekre külön használatbavételi engedélyt kérni a hatóságoktól, és ha igen, akkor melyiktől?
Részlet a válaszából: […] ...a vállalkozás már üzemelő üzlet- és irodaházban vásárolta az ingatlant, úgy az már nem minősül korábban még használatba nem vett eszköznek, így a kedvezmény nem érvényesíthető az egyéb feltételek teljesülése esetén sem.Az épített környezet alakításáról...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. július 18.

Irodaépület lakás céljára történő hasznosítása

Kérdés: Egyéni vállalkozó irodaépületet vásárolt, az áfát visszaigényelte. Az épületet részben saját maga, részben bérbeadás útján hasznosította. A bérleti szerződés felmondása után az épület alsó szintjét lakásként hasznosítja. A vállalkozó a közüzemi díjak, a költségek arányos megtérítése ellenében használhatja-e az irodaépületet lakás céljára úgy, hogy az áfát nem rendezi?
Részlet a válaszából: […] ...egy részét személyes céljaira használja, azt az adóalanyiságot eredményező gazdasági tevékenysége köréből kivonja, ezért köteles az irodaépület forgalmi értéke után [Áfa-tv. 25. §-ának (1) bekezdése] az áfát megfizetni. Az adó a kivonáskor, tehát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. július 18.

Társasház számlázási kötelezettsége

Kérdés: Köteles-e a társasház számlát adni a bérleti díjról és a rezsiköltségről, ha a helyiségeket iroda, illetve üzleti célra adja bérbe? Vagy elszámolhatók a költségek csekk, illetve átutalás alapján? Szerződés van!
Részlet a válaszából: […] A társasház az áfa tekintetében adóalanynak minősül azáltal, hogy saját nevében adóköteles tevékenységet végez, azaz ellenérték fejében helyiséget ad bérbe (Áfa-tv. 4-5. §). Míg a társasház a tagjai felé nem köteles számlát kiállítani a közös költség...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. július 18.

Bemutatási név, bemutatási cím

Kérdés: A Díjbeszedő Rt. a bérlő kérésére a terhelési értesítőn használja a "bemutatási név" és a "bemutatási cím" fogalmat, de a számlán fogyasztóként a bérbeadó neve szerepel. Ezek alapján könyvelőirodánk nem akarja a bt. – mint bérlő – költségei között elszámolni a díjakat. Hogyan kell értelmezni a fenti fogalmakat?
Részlet a válaszából: […] Valójában a kérdésre nem tudunk válaszolni! Egyet viszont biztosan állíthatunk, a kérdésben foglaltak alapján a bérlő olyan számla alapján, amely számla nem a nevére szól, nem számolhatja el a kifizetett összeget költségei között, és nem helyezheti levonásba az előzetesen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. április 25.

Mikro- és kisvállalkozások adóalap-kedvezménye ingatlannál

Kérdés: Egy vállalkozás 1999-ben raktárépületek, irodák építését kezdte el, amelyeket 2001-ben üzembe helyezett. Az építkezés egy 1999-ben lízingelt épület köré történt, amelyhez azok a következő módon kapcsolódnak: – raktárépület 1.: közös fal, külön tartószerkezet, – iroda és bemutatóterem: külön fal, külön tartószerkezet, – raktárépület 2.: teljesen különálló épület. A közmű, a tűzivezeték-rendszer új, de a régi épületet is kiszolgálja. A kerítés új. Kérdés, hogy a 2001-ben felmerülő beruházási költség a mikro- és kisvállalkozásnál az adózás előtti eredmény csökkentéseként figyelembe vehető-e?
Részlet a válaszából: […] ...felújításra, korszerűsítésre adták ki. A kérdésben felsorolt ingatlanok közül- a közmű mellett – a raktárépület 2., az iroda és a bemutatóterem nagy valószínűséggel korábban még használatba nem vettnek minősül, raktárépület 1. viszont...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. március 28.

Mikro- és kisvállalkozások adóalap-kedvezménye – irodánál

Kérdés: A számviteli (könyvelési, beszámolókészítési stb.) tevékenységet végző bt. 2001-ben iroda céljára családi házat épített (az önkormányzat csak erre adott engedélyt). A telek a bt. tulajdona, az építkezés költségei is a bt.-nél merültek fel. Az ingatlant kizárólag iroda céljára használják (5 szobából, egy tusolóból és fürdőszobából áll). Kérdés: a mikro- és kisvállalkozás az adózás előtti eredményét a beruházás értékével csökkentheti-e? A kedvezmény igénybevételének feltétele-e a használatbavételi engedély megléte és a tárgyi eszköz üzembe helyezése? A 2001-ben az adózás előtti eredménykorlát miatt igénybe nem vett beruházási érték 2002-re átvihető-e? Helyesen gondoljuk-e, hogy ez az iroda nem minősül üzemkörön kívüli ingatlannak? Ez a kedvezmény hogyan befolyásolja, befolyásolja-e a Tao-tv azon előírását, amely szerint az előző időszakról áthozott veszteség csökkenti a társasági adó alapját?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésben foglaltak alapján az állapítható meg, hogy új (azaz korábban még használatba nem vett) ingatlant épített a bt. Az iroda a bt. tevékenysége alapján nem minősül üzemkörön kívüli ingatlannak, így a 2001. évi beruházási értékkel, de...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. március 28.

Áfa: vámszabad terület részére végzett szolgáltatás

Kérdés: Vámszabad területen belül lévő ingatlanon végzett felújítás, karbantartás áfaköteles szolgáltatás-e, ha igen, mekkora az áfa mértéke?
Részlet a válaszából: […] ...szétbontása, áthelyezése függetlenül attól, hogy a gépet külföldön vagy belföldön szerezték be; légkondicionáló, reluxa, WC, irodafelszerelések, bútorok javítása, karbantartása, továbbá műszer beállításához kapcsolódó tevékenység.Az áfa...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. március 28.

Felújítás költségeinek beszámítása a bérleti díjba

Kérdés: A kft. a magánszemély tulajdonában lévő irodaépületen felújítást végzett, azt beruházásként tartja nyilván. A tárgyévben megállapodott a tulajdonossal, hogy 2 évig nem fizet bérleti díjat. A bérlet fejében végezte el a felújítást. Hogyan kell elszámolni az ügyletet a kft.-nél, a magánszemélynél? A kft. elszámolhatja-e költségként a felújítási munkákat?
Részlet a válaszából: […] ...azt kell tisztázni, a kft. a bérelt irodaépületen a felújítást már befejezte, vagy az még folyamatban van. Ha már befejezte, akkor a bérelt irodaépületen végzett felújítás bekerülési értékét a beruházási számláról át kell vezetnie az ingatlanok közé az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. március 14.

Alapítás-átszervezés aktiválható költségei

Kérdés: Az ISO-rendszer bevezetésével kapcsolatos tevékenység költségeit az alapítás-átszervezés költségei között kell elszámolni, és – amennyiben a gazdálkodó úgy döntött – aktiválni lehet. A minősítést végző külső cég által számlázott összegen túlmenően milyen költségek aktiválhatók?
Részlet a válaszából: […] ...nem lehet az alapítás-átszervezés költségei között figyelembe venni.A minőségbiztosítási rendszerrel kapcsolatos szakirodalom (könyvek, folyóiratok stb.) beszerzési költségei sem tartoznak az alapítás-átszervezés költségei közé, mivel nem vagy nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. február 28.

A székhely figyelembevétele az iparűzési adónál

Kérdés: Abban az esetben, ha a székhelyen nem folyik tevékenység (a székhelyen csak egy bérelt irodahelyiség van, ahol nem tartózkodik senki sem), lehet-e nulla az iparűzési adó alapja a székhely szerinti településnél? Hogyan lehet ez esetben alkalmazni az adóalap-megosztási módszereket?
Részlet a válaszából: […] ...értelmében az eszközérték-számításnál figyelembe veendő tárgyi eszköz eszközértéke ugyanis nem más, mint a társaság által bérelt iroda bérleti díja.A Ctv. 16. §-ának (1) bekezdése értelmében a cég székhelye a központi ügyvezetés helye. Tehát a székhelyhez...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. február 14.
1
39
40
41
43