Könyvelői feladatok átvétele

Kérdés: Átvettem egy 2003 óta működő cég könyvelését. A tulajdonos az előző könyvelőtől nem hivatalos formában vette át az anyagokat. A különböző évek főkönyvi kartonjai, analitikái, bizonylatai, bevallásai, beszámolói hiányosak. A 2007. évi beszámolót nem lehet elkészíteni, mivel a 2006. évi beszámolót alátámasztó főkönyvi kivonat, analitika is hiányzik. A tulajdonos szerint az előző könyvelő a hiányzó dokumentumokat már nem fogja átadni. Mit csináljak? Javasoltam, hogy írásban szólítsuk fel a hiányzó anyagok átadására. Ha mégsem kapunk, akkor jegyzőkönyv felvételével és a meglévő adatok alapján nyitjuk meg a könyvviteli nyilvántartásokat és készítjük el a beszámolót. Az adóbevallásokat a rendelkezésre álló tárgyévi adatok alapján készítettem el.
Részlet a válaszából: […] ...illetve a bírósági eljárás nem vezetneeredményre, akkor ezzel az időponttal, "fordulónappal" a meglévő eszközökről,kötelezettségekről leltárt kell készíteni, az eszközöket, a kötelezettségeket,a saját tőkét az Szt. szerint kell értékelni. Ez lesz a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 28.
Kapcsolódó címkék:  

Leltárkészítési és leltározási szabályzat kis cégeknél

Kérdés: Kettős könyvvitelt vezető "kis cégek" (bt.-k kft.-k, szövetkezetek) leltározásával van gondunk. Nincs, aki végrehajtsa és ellenőrizze. Hogyan történjen a "kis cégek"-nél a leltárszabályzat összeállítása és a tényleges leltározás végrehajtása?
Részlet a válaszából: […] ...a "kis cég" nem vezet folyamatosan, naprakésznyilvántartást az eszközeiről (jellemzően a vásárolt és saját termelésűkészletekről), akkor a leltárt csak úgy tudja elkészíteni, ha először leltároz.A leltározás feladatait kell hogy tartalmazza a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 13.
Kapcsolódó címkék: