Könyvelői feladatok átvétele

Kérdés: Átvettem egy 2003 óta működő cég könyvelését. A tulajdonos az előző könyvelőtől nem hivatalos formában vette át az anyagokat. A különböző évek főkönyvi kartonjai, analitikái, bizonylatai, bevallásai, beszámolói hiányosak. A 2007. évi beszámolót nem lehet elkészíteni, mivel a 2006. évi beszámolót alátámasztó főkönyvi kivonat, analitika is hiányzik. A tulajdonos szerint az előző könyvelő a hiányzó dokumentumokat már nem fogja átadni. Mit csináljak? Javasoltam, hogy írásban szólítsuk fel a hiányzó anyagok átadására. Ha mégsem kapunk, akkor jegyzőkönyv felvételével és a meglévő adatok alapján nyitjuk meg a könyvviteli nyilvántartásokat és készítjük el a beszámolót. Az adóbevallásokat a rendelkezésre álló tárgyévi adatok alapján készítettem el.
Részlet a válaszából: […] ...a másodikfelszólítás után. Ha a felszólítások, illetve a bírósági eljárás nem vezetneeredményre, akkor ezzel az időponttal, "fordulónappal" a meglévő eszközökről,kötelezettségekről leltárt kell készíteni, az eszközöket, a kötelezettségeket,a saját...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 28.
Kapcsolódó címkék:  

Az ellenőrzés megállapításainak könyvelése

Kérdés: APEH-ellenőrzési jegyzőkönyvek, határozatok adóhiány-megállapításait, valamint az ezekhez kapcsolódó önellenőrzési tételeket hogyan helyes könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...a határozat vonatkozó részét nem fellebbezte meg.Nagyon lényeges ez utóbbi előírás, hiszen abból az is következik, hogy a mérleg fordulónapjáig befejezett adóellenőrzés által tett – a vállalkozó által elfogadott – megállapításokat a vállalkozónak már...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. október 25.
Kapcsolódó címkék: