Több munkáltató által létesített munkaviszony
Kérdés
Két vendéglátó-ipari egység megállapodik, hogy az új Mt. rendelkezéseinek megfelelően közös munkaszerződést létesítenek néhány felszolgálóval. A megállapodás alapján az "A" céget kijelölik az adófizetési kötelezettség teljesítésére, a "B" munkáltató, mint további munkáltató az adófizetési kötelezettség rá eső részét "A" munkáltató részére téríti meg. Hogyan történik ez esetben a munkabér és bérjárulékok helyes elszámolása az "A" és "B" cégnél? A két munkáltató milyen bizonylattal számol el egymással?
Megjelent a Számviteli Levelekben 2013. április 25-én (284. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5849
[…] és így a bérköltség, illetve bérjárulék címen elszámolt összeget nem lehet – az adott esetben a "B" cég által megtérített összeggel – csökkenteni.A két cég közötti elszámolás alapja a két fél közötti megállapodás, amelynek mindenképpen tartalmaznia kell a munkavállaló részére fizetendő bért, annak a terheit, valamint az adott esetben a két cég közötti megosztás arányát, esetleg a megosztás módszerét, ha a megosztás aránya nem tekinthető állandónak. Amikor az "A" cég az adott havi adó- és járulékbevallást elkészítette, annak az adatait, abból a "B" céget terhelő összeget közli a "B" céggel, és kéri annak a költségtérítéskénti megtérítését. További bizonylatra nincs szükség. A költségtérítés pénzügyileg rendezett összegét "A" cég egyéb bevételként, "B" cég egyéb ráfordításként számolja el.A fentiektől eltérő szakmai vélemény jelent meg a Számvitel-Adó-Könyvvizsgálat szakmai folyóirat 2012. évi 11. számában, az időszerű kérdések között. Ennek a lényege, ha a több munkáltató által létesített munkaviszonyról rendelkező munkaszerződés szerinti teljes munkabért és annak közterheit először a kijelölt munkáltatónál számfejtik, azaz elszámolják bérköltségként és bérjárulékként, majd a nem kijelölt munkáltatókat terhelő (általuk megtérítendő) összegeket az elszámolt bérköltség és bérjárulék csökkentéseként […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*