Központi és telephelyi pénztár kapcsolata


Társaságunk többféle tevékenységgel foglalkozik. Két telephelyünkön is van étterem, szálloda. Azokat a bevételeket, amelyeket készpénzben rendeznek a recepción, minden másnap áthozzák a főpénztárba, egy általuk kiállított bevételi pénztárbizonylattal. A főpénztár bevételezi a pénztárba. Itt is készül – természetesen – egy bevételi pénztárbizonylat a program alapján. Hogyan járunk el helyesen számviteli szempontból? A recepció állítson ki egy kiadási pénztárbizonylatot is, miszerint ő átadja a pénzt a főpénztárnak? Akkor ezt könyvelnünk is kellene. Vagy nincs szükség a recepció által kiállított bevételi bizonylatra? Elegendő csak egy vezetett nyilvántartás részükről?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2021. november 25-én (456. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 8722

[…] a befizetés megtörténtét is (ez is a recepció bevételi pénztárbizonylata). A bizonylatok adatait pedig a könyvviteli nyilvántartásban rögzíteni kell. Ehhez viszont a recepció pénztára részére külön főkönyvi számlát kell megnyitni és folyamatosan vezetni.Mivel a recepció pénzbevételeit átviszik a főpénztárba, a recepciónál pénzcsökkenés következik be, amelyet bizonylatolni kell (ez a recepció kiadási pénztárbizonylata a pénzösszeg átadásáról egy összegben), és az elkülönített pénztárszámlán rögzíteni is kell. A főpénztár a recepciótól átvett pénzösszeget bevételezi, bevételi pénztárbizonylat kiállításával egy összegben elismeri a recepció pénzeszközeinek az […]
 
Kapcsolódó címkék:  
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.