Társasházi közös költség bizonylatolása

Kérdés: Társaságunk tulajdonában áll 2 db üzlethelyiség, amely természetben egy társasház földszintjén helyezkedik el. A társasház első alkalommal készített társaságunknak ún. elszámolást, amely tartalmazza az üzlethelyiségek által fogyasztott víz-, csatorna-, gáz-, fűtésköltségeket. A társasház a közgyűlése által megállapított és elfogadott elszámoláson kívül semmi más bizonylatot nem tud adni. Ez egy Excel-táblázat, amit minden hónapban e-mail formájában küld meg. Hogyan tudjuk számla hiányában a társasház bankszámlájára átutalással megfizetett összeget könyvelésünkben szerepeltetni? Helyesen jár-e el a társasház?
Részlet a válaszából: […] ...amelyet a társasház közgyűlésének kell elfogadnia.A közös költségnek az igénybe vett szolgáltatások közötti elszámolásának tehátbizonylata a közgyűlés által elfogadott társasházi elszámolás, és az ebből azadott tulajdonost terhelő közös költségről...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. június 12.
Kapcsolódó címkék:  

Közös üzemeltetés költségeinek megosztása

Kérdés: Három kft. (A, B, C) olaszországi cégek részére végez bérmunkát. Közösen vásároltak egy kamiont. Helyes-e az a módszer, hogy szerződésben rögzítik, a felmerülő költségeket is egyenlő arányban viselik? A kiadásokról a számla az "A" kft. nevére szól, amelyből 1/3 részt elszámol költségként, 2/3 részt pedig nyilvántart a 2. számlaosztályban. Negyedév végén egy összegben "negyedéves kamionköltség" + áfát átszámlázza a B, C kft.-nek. Hány %-os áfát számoljon?
Részlet a válaszából: […] ...de lehet negyedévenként is – ossza meg a közös üzemeltetésben részt vevők között.A közös üzemeltetés költségei átterhelésének a bizonylata a közös üzemeltetés ténylegesen felmerült költségeiről készült elszámolás. (A közös költségek pénzügyi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. november 8.