Vásárlói pontok beváltása

Kérdés: A társaság MLM rendszerben forgalmaz termékeket. Ez azt jelenti, hogy a termékértékesítés klubtagság keretében történik, és a klubtagok a forgalom után pontokat kapnak. A klubtagok egyik része vállalkozó, másik része nem rendelkezik adószámmal. A gyűjtött pontérték tartalmazza egyrészt a saját vásárlása után járó pontokat, másrészt az általa beépített klubtagok vásárlása után őt megillető pontokat. A pontok értéke a következő számlákban érvényesíthető-e árengedményként? Az értékesítő társaság csak adószámmal rendelkező klubtagoknak adhat ilyen módon árengedményt, amennyiben a társaság üzletszabályzata így rendelkezik?
Részlet a válaszából: […] ...árengedmény az Áfa-tv. 71. §-ának (2) bekezdésealapján abban az esetben üzletpolitikai célú, ha– az árengedmény nyújtójától független féllel kötött és másfüggetlen fél számára is – azonos feltételek mellett – ésszerűen elérhető, vagy– az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. január 22.

Piaci értékek meghatározása

Kérdés: Az új számviteli törvény szerint az eszközök mérlegfordulónapi értékelésekor a könyv szerinti értéket össze kell vetni a piaci értékkel. Honnan tud a gazdálkodó szervezet a piaci értékre vonatkozóan információt szerezni? Hogyan lehet a gépek, berendezések, technológiák piaci értékét meghatározni, különösen akkor, ha azok egyedi eszközök?
Részlet a válaszából: […] ...beszerezni. Ebben az esetben az összehasonlítható árak módszerét célszerű alkalmazni, amikor is a szokásos piaci ár az az ár, amelyet független felek alkalmaznak az összehasonlítható termék vagy szolgáltatás értékesítésekor.Ha az adott eszközt el lehet adni, akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. január 4.